کد خبر: 505380
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۱:۵۵:۰۰
| |

مهدی واعظی،دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس:

گل‌محمدی محتاط نبود، بازیکنان با احتیاط کار کردند/فغانی بی‌تفاوت از خطای مطهری گذشت

دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کادرفنی پرسپولیس در دربی 96 تفکر محتاطانه نداشت اما حساسیت مسابقه جام حذفی سبب شد این تیم با احتیاط بازی کند.

گل‌محمدی محتاط نبود، بازیکنان با احتیاط کار کردند/فغانی بی‌تفاوت از خطای مطهری گذشت
کد خبر: 505380
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۱:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی واعظی درباره شکست پرسپولیس مقابل استقلال در ضربات پنالتی دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی به ویژه در نیمه اول خوب نبود. هر دو تیم به دلیل قرار گرفتن در جو کاملا محتاط عمل کردند اما در نیمه دوم پرسپولیس با تغییرات ایجادشده در زمین روند رو به رشدی گرفت و برای بردن بیشتر تلاش کرد که متاسفانه از معدود فرصت‌های به دست آورده، نتوانست استفاده کند. در کل شرایط این مسابقه در نیمه دوم و 15 دقیقه ابتدایی وقت اضافی را بد ندیدم اما سایر لحظات کیفیت بالایی نداشت.

به گزارش فارس، وی درباره دلیل احتیاط یحیی گل‌محمدی در این مسابقه گفت: گل‌محمدی محتاط نبود بلکه تیمش با احتیاط عمل کرد همانگونه که استقلال هم محتاط بود. در جام حذفی برخلاف لیگ برتر نمی توان ریسک کرد زیرا در این مسابقات یک اشتباه هم سبب حذف تیم می‌شود.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس درباره اینکه با توجه به تجربه شکست پرسپولیس مقابل استقلال در ضربات پنالتی نیمه نهایی جام حذفی سال گذشته، آیا بهتر نبود کادرفنی این تیم تدابیری برای جلوگیری از کشیده شدن بازی به این ضربات به کار می‌گرفت، توضیح داد: با نگاه به ترکیب پرسپولیس، متوجه می‌شوید نسبت به دیدار قبلی‌اش هجومی تر چیده شده بود. اینگونه نبود که گل‌محمدی با تدافعی چیدن تیمش، به دنبال فوتبال دفاعی باشد اما هیجان دربی در جام حذفی سبب شد پرسپولیس نیمه اول را از دست بدهد. تفکر کادرفنی پرسپولیس همان فوتبال تهاجمی‌تر و پرفشارتر بود که در نیمه دوم دیدیم.

واعظی درباره اینکه پرسپولیس پس از ورود عیسی آل کثیر و مهدی عبدی به زمین هم به جز یکی دو موقعیت، فرصت خاص دیگری به دست نیاورد، تصریح کرد: نباید از انصاف خارج شد. عملکرد پرسپولیس در نیمه دوم تا حدی مانند خیلی از دیدارهایش در لیگ برتر داشت. نمی‌گویم صد در صد شبیه بود زیرا اگر در آن نیمه هم کامل مثل دیدارهای لیگ برتری‌اش بازی می‌کرد، شک نکنید با اختلاف استقلال را شکست می‌داد اما به دلیل همان تفاوت بین دربی حذفی با لیگ برتر، بازیکنان نتوانستند کیفیت همیشگی‌ خود را نشان بدهند. این مسابقه برای هر دو تیم حساسیت خاصی داشت و استرس در نیمه اول در ساق پای بازیکنان پرسپولیس نفوذ کرده بود.

وی درباره اینکه با توجه به حضور بازیکنان پرسپولیس در دیدارهای مهمی مثل فینال لیگ قهرمانان آسیا انتظار می‌رود آنها اسیر حساسیت دیدار دربی یک چهارم نهایی جام حذفی نشوند، پاسخ داد: توقع هوادار در فینال لیگ قهرمانان آسیا کسب جام است و اگر تیم نتیجه نگیرد، آنقدر به بازیکن فشار نمی‌آورد اما تفکر طرفداران استقلال و پرسپولیس در دربی به این شکل است که فقط حریفت را ببر. تیم بازنده فشار بسیار زیادی را پس از این مسابقه تحمل می‌کند.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس درباره اینکه این تیم در دربی نیمه نهایی جام حذفی سال گذشته تا این اندازه محتاطانه عمل نکرد، توضیح داد: نباید پرسپولیس سال گذشته را با امسال قیاس کرد. شرایط آن زمان با الان یکسان نیست. در آن مسابقه تیم شش بازیکن ملی‌پوش خسته نداشت. فشار لیگ قهرمانان آسیا را تحمل نکرده بود و برخی بازیکنانش به دلیل مصدومیت شرایط حضور در زمین را از دست نداده بودند.

واعظی ادامه داد: نمی‌خواهم از بازی بد پرسپولیس دفاع کنم اما باید همه مسائل را در نظر گرفت. استقلال هم خیلی بدتر از تیم ما بود، فقط می خواست بازی را مساوی تمام کند و آن را به پنالتی برساند اما نباید بگوییم تفکر پرسپولیس مساوی بود. اگر ضربه عیسی آل کثیر به گل تبدیل می‌شد، این تیم گل‌های بعدی را هم به ثمر می‌رساند. شاید هضم این موضوع برای بازیکنان پرسپولیس که در صورت گل‌خوردن، جبرانش سخت باشد این جریان را به وجود آورد و یقین بدانید تفکر کادرفنی چنین فوتبالی نبود.

وی درباره عملکرد حامد لک مقابل استقلال گفت: واقعیت این است که توپی روی دروازه‌ها نیامد تا بخواهم درباره عملکرد لک صحبت کنم. فشار آنچنانی به دروازه‌بان پرسپولیس نیامد و در ضربات پنالتی هم 50 درصد شانس دخیل است. مهم این است که حامد اشتباهی نداشت. حتی اگر توپی به سمت دروازه‌ها آمد، عکس العمل لک و حسینی در مقابل آن عادی بود.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس با انتقاد از قضاوت علیرضا فغانی در دربی توضیح داد: در پنالتی آخر پرسپولیس مقداری در حق این تیم اجحاف شد و حسینی در زمان ضربه مهدی عبدی روی خط نایستاده بود. فغانی برای قضاوت عادلانه دربی به تهران آمده بود اما تمام صحنه های 50-50 را به سود استقلال سوت زد. این دیدار یک صحنه مشکوک داشت که بچه من در خانه فهمید باید ارسلان مطهری کارت قرمز بگیرد اما فغانی بی تفاوت از کنار آن صحنه گذشت. شاید با اخراج مطهری و 10 نفره شدن استقلال از دقیقه 14 روند بازی تغییر می‌کرد.

واعظی تصریح کرد: در چند صحنه توپ با پای بازیکن استقلال بیرون رفت اما داور برای این تیم اوت گرفت. شاید پرسپولیس می توانست در این صحنه ها از پرتاب‌اوت‌های بلند وحید امیری استفاده کند. این مسائل در فوتبال تاثیرگذار است. برای ورود فغانی به کشورمان نزدیک به یک میلیارد هزینه شده و آیا وی نباید مثل سایر داوران بین‌المللی که اکنون در کشورمان هستند، سوت بزند؟ اگر 200 میلیون از این مبلغ را به داورانی که اکنون در ایران زندگی می‌کنند بدهند، شاید خیلی بهتر سوت می‌زدند زیرا با شرایط بازی و بازیکنان آشناتر بودند.

وی درباره اینکه آیا شکست در دربی 96 روی پرسپولیس در سه دیدار پایانی‌اش در لیگ برتر تاثیر می‌گذارد، توضیح داد: اگر در این مسابقات هم تفکر پرسپولیس مانند دیدارهای قبلی لیگ برتر یعنی بردن حتی در صورت به ثمر رساندن یک گل باشد، شک نکنید در لیگ برتر قهرمان می‌شود. خوشخبتانه این تفکر همچنان وجود دارد اما امیدوارم با تدابیر کادرفنی شکست در دربی روی تیم تاثیر نگذارد.

درواز‌ه‌بان اسبق پرسپولیس درباره دیدار این تیم با ماشین سازی که سقوطش به لیگ یک مسجل شده است، توضیح داد: هر سه بازی پرسپولیس سخت است و اصلا نباید به سقوط ماشین‌سازی فکر کند. باید همه مسابقات را جدی بگیرد تا روند قهرمانی طی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها