هایکو ماس، آلمان:

چین در ازای ارائه واکسن به کشورها، از آن‌ها مطالبات صریح سیاسی طلب می‌کند / تنها هدف روسیه و چین از توزیع واکسن، افزایش نفوذ در کشورهاست

وزیر خارجه آلمان از سیاست چین و روسیه در ارائه واکسن‌ به کشورها انتقاد کرد و گفت این دو کشور از ارسال واکسن به کشورها، "برای انگیزه‌های سیاسی" استفاده می‌کنند.

چین در ازای ارائه واکسن به کشورها، از آن‌ها مطالبات صریح سیاسی طلب می‌کند / تنها هدف روسیه و چین از توزیع واکسن، افزایش نفوذ در کشورهاست
کد خبر: 505442
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۳:۳۲:۲۶

اعتمادآنلاین| به گزارش ایندیپندنت، هایکو ماس گفت:‌ «به طور مشخص متوجه شده‌ایم که چین در ازای مطالبات صریح سیاسی از کشورها، به آنها واکسن می‌دهد.»

به گزارش ایسنا، ماس بدون آن که به نمونه‌ای اشاره کند، مدعی شد: «روسیه و چین سیاستی در توزیع واکسن اعمال می‌کنند که تنها هدفش افزایش نفوذ است و نه نجات دادن جان انسان‌ها.»

سازمان صلیب سرخ جهانی درباره «شکاف جهانی و در حال گسترش» در دسترسی به واکسن هشدار داده و گفته که کشورهای ثروتمند باید به وعده‌های خود در توزیع واکسن در جهان عمل کنند.

همزمان با شیوع گسترده سویه دلتای ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای آسیایی، سازمان بهداشت جهانی نیز از نابرابری جهانی در امر توزیع واکسن انتقاد کرده است. سازمان بهداشت جهانی گفته است که بسیاری از کشورهای ثروتمند بیش از نیمی از جمعیتشان را واکسینه کرده‌اند و همزمان اکثریت قابل توجه جمعیت در کشورهای کم‌درآمد هنوز دوز اول را هم نزده‌اند.

به نوشته نشریه نیوزویک، بسیاری از کشورها هنوز به وعده‌های خود در ارائه واکسن عمل نکرده‌اند و نرخ ابتلا در بسیاری از کشورها از جمله در آسیا شتاب گرفته است و کارشناسان می‌گویند برای کمک به کشورهایی که با کمبود تجهیزات و منابع اکسیژن مواجهند، باید کار بیشتری انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها