القاعده و داعش دو اسیر یمنی را سر بریدند

کمیته ملی امور اسرا وابسته به دولت نجات ملی یمن جنایت القاعده و داعش در سر بریدن دو اسیر یمنی را محکوم کرد و ائتلاف سعودی را مسؤول این جنایت خواند.

القاعده و داعش دو اسیر یمنی را سر بریدند
کد خبر: 505472
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۴:۱۵:۴۷

اعتمادآنلاین| گروهک‌های تروریستی «القاعده» و «داعش» دو اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به نام‌های « صقر غانم راشد حسین المالکی» و «محمد أحمد مرشد طواف» را در جبهه «البیضاء» (در مرکز یمن) سر بریدند و پیکرهای بدون سر این دو شهید هنگام پاکسازی منطقه مذکور توسط ارتش یمن پیدا شد.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش «26 سبتمبر»، کمیته ملی ویژه امور اسرا وابسته به دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، مسؤولیت کامل این جنایت را که در تضاد با ادیان آسمانی و عرف بین‌المللی و انسانی است بر عهده کشورهای عضو ائتلاف متجاوز می‌داند.

این کمیته تأکید کرد، قبح و زشتی این جنایت به همان مقداری که قلب آزادگان ملت یمن را به درد آورد کشورهای ائتلاف سعودی را رسوا و روابط آنها با القاعده و داعش را فاش کرد.

کمیته مذکور ضمن تأکید بر این نکته که روابط ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی با عناصر القاعده و داعش روشن‌تر از روز شده ، افزود، این جنایت، جامعه بین‌الملل را که ادعای مقابله با عناصر القاعده و داعش دارد در معرض آزمایش قرار می‌دهد.

کمیته امور اسرا، سازمان ملل و نهادهای عامل آن در یمن و تمام نهادهای محلی را به محکوم کردن این جنایت و نیز مجازات مرتکبان آن فراخواند.

القاعده چندی پیش با صدور بیانیه‌ای اعتراف کرد، در جنگ در البیضاء مرکز یمن در کنار ائتلاف سعودی علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی جنگیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها