کد خبر: 505484
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۴:۳۳:۴۸
| |

اعتراض می‌کنم، پس هستم!

احسان حدادی، که ماهانه نزدیک به 20هزار دلار هزینه‌ روی دست فدراسیون دوومیدانی می‌گذارد گفته در المپیک کسی از او توقع مدال نداشته باشد، با این حال او همچنان دست از اعتراض بر نمی‌دارد.

اعتراض می‌کنم، پس هستم!
کد خبر: 505484
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۴:۳۳:۴۸

اعتمادآنلاین| احسان حدادی باز هم شاکی است؛ این بار او دلش می‌خواهد حسین توکلی، مربی بدنسازش هم در المپیک کنارش باشد. حدادی، پرتابگر دیسک از 3 المپیک گذشته، یک مدال نقره لندن را دارد و در توکیو چهارمین المپیکش را تجربه می‌کند. او در صحبتی که پنجشنبه با رادیو ورزش داشت، اعتراض کرد که چرا به جای یک مدیر، مربی او به المپیک نمی‌رود: «خطاب به مسئولان ورزشی و البته کمیته ملی المپیک می‌گویم بهتر است مربی در المپیک همراه ورزشکار باشد نه فردی که کاری در ورزش ندارد و در حوزه مدیریتی فعال است.» به‌نظر می‌رسد حدادی به فرد خاصی اشاره کرده است؛ هاشم صیامی، رئیس فدراسیون و یا مجید کیهانی، رئیس سابق فدراسیون؟


به گزارش همشهری، تعریف‌های حدادی از فدراسیون نشان می‌دهد که منظورش صیامی نیست. او در همین برنامه درباره شرایط تمرینی‌اش گفت: «فعلا در حال انجام فیزیوتراپی هستم و از فدراسیون دوومیدانی ممنونم که توانست شرایط مناسب را برای من فراهم کند.» حدادی پیش از این بارها از فدراسیون بابت زحماتی که کشیده تشکر کرده بود. بعد از اینکه دیسک کمرش دچار مشکل شد، پیش‌بینی می‌شد دیگر شانسی برای موفقیت در المپیک ندارد، اما صیامی در حمایت از او گفت حدادی سهمیه دارد و نمی‌توان از حضور در المپیک منعش کرد.

مجید کیهانی، رئیس سابق فدراسیون، در حال حاضر عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک است. او که رابطه خوبی با حدادی نداشت، در زمان مدیریتش در فدراسیون فاش کرد برای تمرینات حدادی ماهانه حدود 20‌هزار دلار هزینه می‌شود. به‌نظر می‌رسد حدادی از این موضوع دلخور است. سال گذشته وقتی حدادی اعلام کرد برای جراحی خارپاشنه‌اش به آلمان می‌رود، کمیته ملی المپیک با این تصمیم مخالفت کرد. هر چند حرف حدادی به کرسی نشست و به آلمان رفت اما او مخالفت کمیته را از چشم کیهانی می‌بیند.سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک دیروز در برنامه «ورزش و مردم» جواب اعتراضات حدادی را داد: «ما مشکلی با اعزام توکلی نداشتیم. ارائه لیست اعزام مربیان بر عهده فدراسیون‌هاست و نام توکلی در لیست فدراسیون دوومیدانی نبود.» به‌گفته صالحی‌امیری مک ویلکینز، مربی‌ آمریکایی حدادی به المپیک می‌رود ولی ژاپنی‌ها قبول نکرده‌اند او کنار حدادی هم باشد.

حدادی در جلسه دیدار با وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک که روز چهارشنبه برگزار شد، گفته بود: «المپیک یک سال عقب افتاد، سن من یک سال بالاتر رفت، مصدومیت گریبانم را گرفت و... شرمنده‌ام، از من توقعی نداشته باشید.» او روزهای آینده در لیگ شرکت می‌کند و گفته اگر در لیگ خوب پرتاب نکند، حضورش در المپیک به صلاح نیست: «اگر بتوانم، در المپیک 65‌‌متر پرتاب می‌کنم. شاید آخرین المپیک دوران حرفه‌ای‌ام را تجربه کنم و بعد از بازی‌های آسیایی به خداحافظی فکر می‌کنم. با این حال اگر در لیگ برتر نزدیک به 64متر ‌پرتاب نکنم حضورم در المپیک به صلاح نیست.»
لیگ از امروز شروع می‌شود. اگر حدادی کمتر از 64متر پرتاب کند، به المپیک نمی‌رود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها