کد خبر: 505554
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۰۷:۳۵:۳۱
| |

یک کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد:

انصراف سعد حریری حرکت تاکتیکی مخربی است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه حرکت سعد حریری در کناره گیری را تاکتیکی مخرب عنوان کرد و گفت: البته پشت این تحولات کشورهای فرامنطقه ای و جریان های داخلی لبنان حضور دارند که هدفشان تقابل با حزب الله و کاهش نفوذ ایران است.

انصراف سعد حریری حرکت تاکتیکی مخربی است
کد خبر: 505554
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۰۷:۳۵:۳۱

اعتمادآنلاین| حسن هانی‌زاده، در ارزیابی خود از تحولات لبنان و کناره گیری سعد حریری، گفت: انصراف سعد حریری نخست‌وزیر پیشنهادی از تشکیل دولت یک حرکت تاکتیکی مخربی است که مطرح شده و در طول 9 ماه گذشته که میشل عون رئیس‌جمهور لبنان سعد حریری را به عنوان نخست وزیر پیشنهادی معرفی کرد، او با رایزنی برخی جریان های سیاسی لبنان و کشورهای فرامنطقه ای و همچنین منطقه ای تلاش کرد انحصار قدرت را در اختیار بگیرد و کابینه ای تشکیل دهد که در تقابل با محور مقاومت باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پایداری میشل عون به عنوان شخصیتی که از تجربه بالایی برخوردار است نتیجه ای نداشت، گرچه در طول این 9 ماه نبیه بری رئیس مجلس، سعد حریری و میشل عون جلسه ای را برای تشکیل کابینه 24 نفره متشکل از همه طیف های سیاسی ترتیب داده اند اما اصرار سعد حریری بر این است که کابینه یکدست و در تقابل با جریان مقاومت تشکیل شود که این موضوع با مخالفت میشل عون مواجه شد.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: حرکت سعد حریری تاکتیکی است و به نظر می رسد کشورهایی مانند آمریکا و عربستان پشت این مسئله حضور دارند و در تلاش هستند تا از رهگذر یک بحران داخلی و کشاندن مردم به خیابان ها به رئیس جمهور لبنان فشار آورند که با خلأ سیاسی که ایجاد می شود میشل عون بار دیگر سعد حریری و یا شخص دیگری را مامور تشکیل کابینه کند. البته در آن صورت نیز باز همین وضعیت را شاهد خواهیم بود.

هانی زاده ادامه داد: در واقع یک سری جریان های داخلی لبنان و فرامنطقه ای پشت این قضیه قرار دارند که هدف شان هم نه فقط حزب الله لبنان بلکه ایران است.

وی تصریح کرد: شرایط منطقه را در نظر بگیرید. وضعیت افغانستان، حرکت مقتدی صدر علیه حشد شعبی، وضعیت سوریه و ... همه صرفا برای فشار به ایران است و در لبنان نیز هدف سعد حریری تضعیف جایگاه حزب الله از انتخاب چنین کابینه ای است. در واقع او می خواهد کابینه ای تشکیل دهد که وزرایش وابستگی به جریان مقاومت نداشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها