غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان از نظر اقبال جامعه در شرایط افول هستند / احزاب در ایران در دوره‌ای دچار فرسایش می‌شوند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریان اصلاح‌طلبی به عنوان جریانی مهم و قابل اعتنا همواره‌ زنده بوده و اصلاح‌طلبان در دوره های مختلف فراز و نشیب و افول و ظهور داشتند. در شرایط امروز به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان هم از منظر حاکمیت موجود و هم از نظر اقبال جامعه در شرایط افول هستند.

اصلاح‌طلبان از نظر اقبال جامعه در شرایط افول هستند / احزاب در ایران در دوره‌ای دچار فرسایش می‌شوند
کد خبر: 505619
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۰۹:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا ظریفیان، تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با لزوم اصلاح سازمانی در جریان اصلاحات با توجه به کاهش پایگاه اجتماعی این جریان، گفت: همه جریانات سیاسی به دلیل تغییر شرایط و نوع عملکرد و شکست ها و پیروزی ها در معرض سقوط و افول هستند. فضای سیاسی و جریانات سیاسی امر ثابتی نیستند. تجربه چهل ساله ایران نشان داده که جریانات سیاسی بعد از مدتی کاملا به حاشیه رفته اند و مجددا مورد اقبال قرار گرفته اند این فراز و نشیب جزیی از ذات فعالیت های سیاسی است و به نوع عملکرد و درکی که جریان از پیرامونش برقرار می کند، وابسته است.

به گزارش برنا، او افزود: اندیشه اصلاح طلبی در جامعه ما امری پیوسته بوده و از دیرباز از دوره عباس میرزا و امیرکبیر در ایران مطرح بوده است. مساله اصلاح طلبی هرگز در ایران فراموش نشده است. جریان اصلاح طلبی به عنوان جریانی مهم و قابل اعتنا همواره‌ زنده بوده و اصلاح طلبان در دوره های مختلف فراز و نشیب و افول و ظهور داشتند. در شرایط امروز به نظر می رسد اصلاح طلبان هم از منظر حاکمیت موجود و هم از نظر اقبال جامعه در شرایط افول هستند.

ظریفیان خاطرنشان کرد: یک جریان سیاسی در چنین شرایطی فرصت بازیابی خود را پیدا می کند و نسبت خود را با خودش و مردم و حاکمیت رصد می کند تا به مناسبت آن راهبردهای خوبی برای بازسازی نسبت خود با مردم و با عرصه سیاست کسب کند این جریان با توجه به ظرفیت هایی که در درون مایه خود دارد می تواند خود را بازیابی کند و مورد اقبال قرار بگیرد، باید ببینیم چقدر به بازسازی دست می زند؟!.

او در پایان گفت: به نظر من اصلاح طلبی به شرط توجه پیدا کردن به این مساله می تواند این ظرفیت را کسب کند چون درگیر رسیدن به قدرت در حاکمیت نیستند و می توانند با نگاهی نقادانه نسبت به آنچه در گذشته داشتند امر بازسازی را محقق کنند. عرصه سیاست عرصه رشد و نمو و استفاده از فرصت ها و تبدیل تهدید، به فرصت است. تجربه نشان داده است که احزاب در ایران در دوره ای دچار فرسایش می شوند و اگر هوشمند باشند می توانند خود را بازسازی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها