ابراهیم قاسمپور، کارشناس فوتبال:

حوصله فیفا سر رفته است/ کلا با قوانین جدید مخالفم!

یک کارشناس فوتبال می گوید سال‌هاست که این رشته تغییرات جدیدی نداشته و به همین دلیل حوصله مسئولان فیفا سر رفته اما همین الان هم فوتبال جذاب است و باید اجازه دهند به این شکل برگزار شود.

حوصله فیفا سر رفته است/ کلا با قوانین جدید مخالفم!
کد خبر: 505764
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم قاسمپور، کارشناس فوتبال و بازیکن سابق تیم ملی ایران درباره قوانین جدید فیفا برای اصلاح ساختار فوتبال و اجرای این قوانین در قالب تورنمنتی چهارجانبه گفت: این قوانین نکات مثبت و منفی دارد. شاید به رسیدن حق به حقدار کمک کند اما فوتبال را از تب و تاب می اندازد. مثلا می گویند چرا در فوتبالی که تماما با پا انجام می شود، اوت را با دست پرتاب می کنند؟ اگر اوت هم با پا شروع شود، چه فرقی با کرنر دارد؟ باید یک فرقی بین این دو مساله باشد.

به گزارش ایسنا،وی تصریح کرد: اوت دستی به فوتبال می آید. هنگام رنگ آمیزی ساختمان از رنگ های متفاوت استفاده می شود. این موضوع به جذابیت خانه کمک می کند. اوتی که از یک متری کرنر با پا زده شود چه فرقی با کرنر دارد؟

این کارشناس فوتبال درباره قانون اول فیفا برای کاهش زمان هر نیمه فوتبال از 45 دقیقه به 30 دقیقه زمان مفید که به اعتقاد برخی از کارشناسان جلوی اتلاف وقت را می گیرد اظهار کرد: یکی این است که اشاره کردید اما وقتی یک تیمی فشار

زیادی هم بیاورد، دروازه بان می تواند پای خود را بگیرد و زمین بیفتد و فوتبال را از تب و تاب بیاندازد. به نظرم این تصمیم خیلی به سود فوتبال نیست. توقف زمان بازی باعث می شود فوتبال از هیجان و سرعت خود بیفتد.

قاسمپور درباره تعویض های نامحدود که به اعتقاد موافقان به نفع سلامتی بازیکنان است و مخالفان می گویند به نفع تیم های ضعیف خواهد شد که می توانند با استفاده از بازیکنان تازه نفس با قدرت بیشتری دفاع کنند گفت: این قانون هم نکات مثبت و منفی دارد. از یک طرف با آوردن هفت، هشت بازیکن جدید می توانید بازیکنی مانند مسی را از نفس بیاندازید. از سوی دیگر تیم های ضعیف ممکن است لطمه بخورند. تیم های با بضاعت مانند پرسپولیس در ایران در حال حاضر در داخل و روی نیمکت بازیکنان خوبی دارند و از تعویض نامحدود بهره خواهند برد. کسی که سرمایه داشته باشد به اندازه دو تیم بازیکن می گیرد و تعویضی هایش هم گره بازی را باز خواهند کرد. به نظرم این قانون نامردی است و به ضرر تیم های ضعیف خواهد بود که بضاعت جذب بازیکن خوب را ندارند.

او درباره قانون هر کارت زرد، پنچ دقیقه خروج از زمین که برخی می گویند برای جلوگیری از خطاهای پرتعداد برای اتلاف وقت بازی و مهار ستاره های فوتبال است گفت: کلا مخالف هستم. همین چیزی که می گویید راه گریز هم دارد. به نظرم این قانون خوب نیست. می‌توانند شدت عمل به خرج دهند و کلا با کارت زرد بازیکن از بازی بیرون برود. اینکه بازیکن پنچ دقیقه تعلیق شود، کاملا سرد خواهد شد و چندان کمکی به زیبایی فوتبال نمی کند.

این کارشناس فوتبال با تشبیه تصمیمات اخیر فیفا به تصمیمات سیاست مداران گفت: اینکه چهار نفر در اتاقی بنشینند و برای کل جهان تصمیم بگیرند درست نیست. فوتبال سال‌هاست که دستخوش تغییراتی نبوده و حالا حوصله همه سر رفته اما همین فوتبال خوب است و اجازه دهند به همین شکل برگزار شود.

قاسمپور تاکید کرد: در حال حاضر جهان به خاطر تغییرات اقلیمی در خطر افتاده اما هیچ یک از طرح های گذشته اجرا نمی شود اما در فوتبال چون بحث مسائل مالی است، می خواهند این تغییرات را اجرایی کند. البته بعد از برگزاری تورنمنت فیفا با این قوانین می توان بهتر درباره این مساله صحبت کرد و به نتیجه گیری رسید.

تغییرات جدیدی که قرار است در تورنمنت چهارجانبه با حضور چهار تیم لایپزیش، آیندهوون، آلکمار و کلاب بروخه آزمایش شود به این شرح است:

1- زمان بازی به دو وقت 30 دقیقه ای مفید تغییر خواهد کرد.

2- پرتاب اوت به جای دست با پا انجام خواهد شد.

3-بازیکن دارای کارت زرد به مدت پنج دقیقه از بازی بیرون خواهد ماند.

4- تعویض نامحدود خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها