کد خبر: 505781
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۴:۱۷:۵۵
| |

ماجرای عینک سرخ بایدن با ستاره های زرد در نشریه اکونومیست چیست؟

نشریه اکونومیست با انتخاب طرحی از جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که با عینکی سرخ با ستاره های زرد رنگ نمایش داده شده، از روابط آمریکا و چین سخن گفته است.

ماجرای عینک سرخ بایدن با ستاره های زرد در نشریه اکونومیست چیست؟
کد خبر: 505781
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۴:۱۷:۵۵

اعتمادآنلاین| هفته نامه خبری و بین المللی اکونومیست که در لندن منتشر می شود، درباره طرحی که روز گذشته در این نشریه مشاهده شد، توضیح داده است: از هنگامی که ریچارد نیکسون برای بهبود بخشیدن به روابط آمریکا و چین، راهی پکن شد و روابط را بهبود بخشید، اکنون جو بایدن با تاکید بر مشی دونالد ترامپ، دکترین چینی اش را دارد روی میز می آورد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن و یارانش معتقدند و بر این دکترین اصرار می ورزند، که چین کم تر گرایش به همکاری دارد و بر استقرار خود پافشاری می کند. اکنون همین مشی آمریکا شده است؛ اینکه با چین در برخی مسائل چون تغییر اقلیمی کار خواهد کرد، اما با بلندپروازی های پکن در مسائلی دیگر، به مقابله خواهد پرداخت. ترامپ و بایدن دست به مهندسی غریبی در سیاست خارجی آمریکا در پنج دهه گذشته زده اند. عکس جو بایدن با عینکی با شیشه های سرخ و ستاره های زرد از این نظریه می گوید.

آلبرت کوچویی هر روز مهم‌ترین اخبار روزنامه‌های جهان را مرور می‌کند و با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. این گوینده پیشکسوت که مطالب بالا را عنوان کرده، در ادامه با اشاره به اخبار امروز یکشنبه (27 تیرماه) روزنامه‌های جهان آورده است:

نشریه فرانسه زبان آفریقایی «ژون افریک» نوشت: بعد از آپارتاید و فروپاشی عصر نژادپرستی، در آفریقای جنوبی هم اکنون این کشور شاهد بدترین ناآرامی ها است. سخت‌ترین ناآرامی‌ها با غارت گری و اغتشاش در آفریقای جنوبی شکننده، سر گرفته است. عکس فروشگاه های در هم کوبیده و غارت شده و مردی که یک گونی و یک صندلی را دارد به غارت می برد، از خبرگزاری فرانسه، در کنار صدها عکس از این فروپاشی در رسانه‌ها، خبر از عمق فاجعه می دهد. تحلیلگران می گویند، در این سرزمین سخت صنعتی شده، نظم و قانون به سرعت باید استقرار یابد. اکنون، بیکاری و عدم تساوی حقوق نژادها، بیداد می کند. کمبود یا نبود آذوقه و برق و آب در این کشور وجود دارد. افزون بر آن سیلی همه گیری بر صورت آفریقا خورده و شصت و پنج هزار تن را کشته است.

اکونومیست همچنین نوشت است: کوبا نقاب ها را پاره می کند. انقلابی علیه انقلاب. بهترین راه کمک به مردم و اعتراض ها در کوبا، برداشتن تحریم های آمریکایی است. جو بایدن، اکنون نباید پا جای پای دونالد ترامپ بگذارد. باید زخم‌های حاصل از سیاست های ترامپ را ترمیم کند و تحریم‌ها را بردارد.

انقلابیون کوبا، به نشانه اعتراض به خیابان‌ها ریخته اند. پس از کناره گیری فیدل کاسترو و کنار رفتن برادر جوان او رائول، کوبا، دچار بحران است. رئیس جمهوری جوان، که سپر حزب کمونیست را به دست دارد، نیاز به همراهی انقلابیون کوبا دارد.

گاردین روزنامه انگلیسی هم در خبرهایش آورده است: جو بایدن، با زدن سیلی بر گونه فیس بوک می گوید، آن ها دارند آدم می‌کشند. رئیس جمهوری آمریکا، این شبکه اجتماعی را به سبب دادن اطلاعات اشتباه، مورد حمله قرار داد. او می‌گوید این شبکه اجتماعی، درباره واکسیناسیون ادعاهای غلط دارد. در دیگر شبکه های اجتماعی مثل توییتر و یوتیوب هم نشانی از این اشتباه ها و غلط ها دیده می شود. جو بایدن می گوید آن ها دارند آدم ها را می کشند. اگر همه گیری ای هست در میان آدم‌هایی است که واکسینه نشده‌اند. همه گیری دروغ که برخی از شبکه های اجتماعی چون فیسبوک راه انداخته‌اند.

اما در حاشیه خبرهای امروز روزنامه‌های جهان هم به مطلبی از گاردین اشاره شده است.

تشخیص ابتلاء به بیماری‌ در سال های آینده ممکن شد

گاردین نوشت: به زودی، چیزهای زیادی را درباره بدن تان خواهید دانست. بیش از گذشته، اما آیا آماده شنیدن هستید؟ آزمایش هایی خواهند بود که امکان ابتلاء به بیماری‌هایی در پنج، ده یا بیست سال آینده را نشان بدهند. البته با محدودیت‌هایی حاصل از پایبند بودن به اخلاقیات در این زمینه. خیلی زود ما از اطلاعات پیچیده ای درباره وضعیت سلامت مان از جمله خطر بیماری هایی که در انتظارمان هستند، باخبر خواهیم شد. بیش از این، بر اساس دانش تازه، باید درباره آینده مان، تصمیم‌گیری کنیم. آینده سلامت مان. تهیه اطلس سلول‌های انسانی را تصور کنید، که ده هزار دانشمند بررسی و هفت تریلیون سلول بدن انسان، پژوهش می کنند. آن گاه سلول‌ها، پروتئین‌هایی که آدمی را درگیر بیماری هایی خواهند کرد، شناسایی می‌کنند. آماده‌اید با یک آزمایش خون یا بیوپسی ـ تکه برداری ـ شما را از بیماری‌های در راه باخبر کنند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها