روسیه از افزایش تولید 100 هزار بشکه نفت در روز از ماه آینده خبر داد

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه از ماه اگوست ( 10 مرداد - 9 شهریور) تولید نفت خود را روزانه 100 هزار بشکه افزایش خواهد داد.

روسیه از افزایش تولید 100 هزار بشکه نفت در روز از ماه آینده خبر داد
کد خبر: 505858
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۰۷:۴۷:۴۱

اعتمادآنلاین| الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و مسوول سوخت و انرژی در دولت این کشور روز یکشنبه به شبکه تلویزیونی روسیه24 گفت: برای روسیه تولیدکننده عمده نفت در اوپک پلاس، توافق امروز به آن معنی است که تولید نفت کشور از ماه اوت 100 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این حجم بزرگی است که به ما امکان می دهد سطح تولید نفت را در طول سال جاری و سال آینده تقریبا 21 میلیون تن افزایش بدهیم.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: روسیه می تواند سطح تولید نفت خود را در ماه می سال آینده (اردیبهشت ماه سال 1401) به سطح تولید قبل از بحران (کرونا) برساند.

نوواک همچنین خاطرنشان کرد که تصمیم امروز اوپک پلاس امکان افزایش حدود 400 میلیارد روبل (5.4 میلیارد دلار) درآمد بودجه روسیه را در شرایط بهای 60 دلار برای هر بشکه فراهم می کند.

به گفته وی، توافق امروز وضعیت کمبود نفت در بازار جهانی و گرایش برای رفع این کمبود را مورد توجه قرار می دهد.

نوواک گفت: ما شاهد افزایش تقاضا برای خرید نفت خام و فرآورده های نفتی در بازار جهانی در شرایط واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای مختلف هستیم. حمل و نقل با خودرو و ارتباط هوایی نیز بین کشورهای مختلف افزایش می یابد.

روسیه از تولید کننده عمده نفت در سطح جهانی است و روزانه حدود 11.5 میلیون بشکه نفت تولید می کند.

وزرای کشورهای عضو اوپک پلاس روز یکشنبه در زمینه افزایش عرضه نفت از ماه اوت (مرداد) به توافق دست یافتند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این گروه که متشکل از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانی چون روسیه است، در زمینه سهمیه جدید تولید از ماه می 2022 توافق کردند تا اختلافات بین عربستان و امارات متحده عربی از میان برداشته شود.

اوپک پلاس سال گذشته در میانه رکود تقاضا ناشی از همه گیری کرونا و کاهش قیمت ها، تولید خود را به طور بی سابقه ای به میزان 10 میلیون بشکه در روز کاهش داد. این نهاد به تدریج بخشی از عرضه را احیا کرد و رقم کاهش عرضه را به حدود 5.8 میلیون بشکه در روز رساند.

براساس توافق جدید، تولید کنندگان عمده نفت تولید را به میزان 400 هزار بکشنه در روز از ماه اوت تا دسامبر امسال افزایش می دهند.


این گروه موافقت کرده بود که توافق کلی اش را از تاریخ قبلی آوریل 2022 به پایان سال 2022 تمدید کند تا در صورت توقف بهبودی جهانی ناشی از شیوع گونه های جدید ویروس کرونا، فضای بیشتری برای مانوردهی باقی بماند.


در حالی که ریاض و امارات از افزایش فوری تولید حمایت کرده بودند، امارات با ایده عربستان مبنی بر تمدید توافق تا دسامبر 2022 بدون گرفتن سهمیه تولید بیشتر مخالفت کرده بود.


اوپک پلاس برای فائق آمدن بر این اختلاف با سهمیه های جدید تولید برای برخی اعضا از جمله امارات، عربستان، روسیه، کویت و عراق از ماه می سال 2022 موافقت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها