کد خبر: 505977
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۱:۳۳:۳۰
| |

رانش زمین در بمبئی بیش از 30 کشته بر جا گذاشت

تلفات رانش زمین در بمبئی پایتخت اقتصادی هند که در نتیجه بارندگی‌های شدید اخیر رخ داده است، به بیش از 30 نفر رسید.

رانش زمین در بمبئی بیش از 30 کشته بر جا گذاشت
کد خبر: 505977
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۱:۳۳:۳۰

اعتمادآنلاین| همزمان با پیام تسلیت «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند درباره تلفات رانش زمین در بمبئی، مقام‌های هندی از افزایش تلفات به بیش از 30 نفر خبر دادند.

به گزارش فارس، روزنامه گاردین» در گزارشی به نقل از مقام‌های محلی در بمبئی هند خبر داد، تلفات رانش زمین در این شهر حداقل 30 نفر شده است.

روز یکشنبه (دیروز) در خبرهای اولیه درباره رانش زمین در مناطقی از بمبئی آمده بود که حداقل 15 نفر در نتیجه رانش جانشان را از دست داده‌اند اما ساعاتی بعد تعداد تلفات، 21 نفر اعلام شد.

گاردین امروز دوشنبه گزارش داد، بیش از 30 نفر به دلیل رانش زمین که در نتیجه بارش شدید باران در بمبئی صورت گرفت، کشته شده‌اند.

طبق گزارش این رسانه غربی، کارشناسان هواشناسی اعلام کردند که بارش شدید باران در این موقع از سال در بمبئی، موضوعی غیرعادی است.

در «چمبور» واقع در حومه شرقی بمبئی، فرو ریختن شبانه یک دیوار باعث رانش زمین، ریختن منازل مسکونی و جان حداقل 21 نفر که در خواب بودند، شد و حداقل 10 نفر هم در «ویخرولی» واقع در حومه شمال شرقی بمبئی در نتیجه رانش زمین و فرو ریختن چند منزل مسکونی جان باختند.

بارش شدید باران طی روزهای شنبه و یکشنبه باعث آلودگی آب در یک تاسیسات تصفیه آب شد و آب شرب بخشی از شهر بزرگ بمبئی را قطع کرد.

مقام‌های هند به ساکنان بمبئی توصیه کردند برای سلامتی خودشان، قبل از مصرف آب لوله‌ کشی، آن را بجوشانند.

گاردین همچنین گزارش داد: «با توجه به پیشبینی‌ها درباره ادامه بارش شدید باران طی پنج روز آینده، شهر (بمبئی) خود را برای احتمال تلفات بیشتر آماده می‌کند».

به گفته شاهدان عینی در بمبئی، صبح روز یکشنبه (دیروز) تنها در فاصله چند ساعت بیش از 20 سانتیمتر باران در این شهر هند باریده است.

«آدیتا تاکرای» وزیر محیط زیست ایالت «ماهاراشترا» با اشاره به بارش شدید باران در شهر بمبئی این ایالت گفت: «ما در حال صحبت درباره تغییرات اقلیمی بوده‌ایم و شاهدیم که دارد اتفاق می‌افتد».

نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در پیامی توییتری ضمن همدردی بابت رانش مرگبار زمین در بمبئی، به خانواده‌های داغدار تسلیت گفت و به آنها وعده غرامت داد.

بنا بر گزارش گاردین، «در بمبئی که یک شهر ساحلی است، بیش از 12 میلیون نفر سکونت دارند و این شهر با خطر بالا آمدن سطح آب دریا هم مواجه است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها