کد خبر: 505992
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۱:۵۶:۲۷
| |

فداحسین مالکی، نماینده مجلس:

وزیر بهداشت از مردم سیستان‌وبلوچستان عذرخواهی کند / شأن نمایندگان مجلس در حال خدشه‌دار شدن است

یک عضو مجمع نمایندگان سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه از 100 نفر بیمار کرونایی 10 نفر فوت می شوند از وزیر بهداشت و رئیس‌جمهور خواست که از مردم این استان عذرخواهی کنند.

وزیر بهداشت از مردم سیستان‌وبلوچستان عذرخواهی کند / شأن نمایندگان مجلس در حال خدشه‌دار شدن است
کد خبر: 505992
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۱:۵۶:۲۷

اعتمادآنلاین| عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از 100 نفر بیمار کرونایی 10 نفر فوت می شوند از وزیر بهداشت و رئیس‌جمهور خواست که از مردم این استان عذرخواهی کنند.

به گزارش ایلنا، فدا حسین مالکی نماینده زاهدان امروز دوشنبه 28 تیرماه در اخطار قانون اساسی اظهار داشت: بر اساس ماده 22 بند 11 آیین نامه داخلی اعلام می‌کنم که شأن و منزلت اقتدار نمایندگان مجلس در حال خدشه‌دار شدن است.

وی با اشاره به وضعیت کرونای استان سیستان و بلوچستان و همچنین واکنش وزیر بهداشت و رئیس جمهور به سخنانش درباره شرایط بحرانی استان سیستان و بلوچستان گفت: رئیس‌جمهور از وزیر حداکثر دفاع را کرد و مجلس سکوت کرد. از ملت ایران سپاسگزارم که با مردم مظلوم و نجیب سیستان و بلوچستان هم‌صدا شدند. مگر بنده چه مطلبی را به آقای نمکی گفته بودم که چنین حرف زشتی زد و احساسات میلیون‌ها ایرانی را جریحه‌دار کرد؟ من سه موضوع را به آقای نمکی گفته بودم، اول اینکه در ارومیه گفته‌اید که در سیستان و بلوچستان یک نفر فوتی داشتیم، دیگر اینکه در زاهدان 450 تخت خالی وجود دارد و بعدی هم اینکه در مورد سیستان و بلوچستان سیاه‌نمایی شده است؛ متاسفانه آقای رئیس‌جمهور نیز این حرف را تکرار کرد.

وی افزود: من این سوال را مطرح کردم اما ایشان به جای اینکه پاسخ مثبت بدهند و از مردم سیستان و بلوچستان عذرخواهی کنند آن حرف‌های زشت را به کار بردند بعد از آن وزارت کشور تمامی مواردی که آقای نمکی گفتند را رد کرد. یعنی آنچه که واقعیت بود، اعلام شد.

فداحسین مالکی تصریح کرد: همین امروز که در خدمت شما هستم، بالاترین آمار فوتی کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است یعنی از هر 100 نفر 10 نفر آن فوتی است. این آمار رسمی دیروز وزارت کشور است بالاترین آمار در سیستان و بلوچستان نیز مربوط به زابل، بعد زاهدان و ایرانشهر است.

وی خطاب به دولت و رئیس جمهور تاکید کرد: به جای اینکه شهامت داشته باشید و از مردم عذرخواهی کنید، انتظار دارید با این وضعیت مردم سیستان بلوچستان به شما جایزه بدهند؟ ما 26 شهرستان داریم 14 شهرستان فاقد بیمارستان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها