کد خبر: 506007
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۲:۲۸:۵۱
| |

نشت گسترده نفت در پی غرق شدن یک کشتی در سواحل عدن

رسانه‌های یمنی از غرق شدن یک کشتی مملو از نفت و گازوئیل در سواحل منطقه «البریقه» واقع در غرب استان عدن خبر دادند.

نشت گسترده نفت در پی غرق شدن یک کشتی در سواحل عدن
کد خبر: 506007
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۲:۲۸:۵۱

اعتمادآنلاین| غرق شدن این کشتی باعث نشت محموله نفتی و آلودگی مناطق وسیعی از سواحل استان عدن مرکز جنوب یمن شد.

به گزارش ایرنا به نقل از العین، در ادامه گزارش آمده که این کشتی فرسوده و متعلق به شرکت "عبر البحار" وابسته به یک تاجر یمنی به نام احمد العیسی است.

وبسایت العین افزود: غرق شدن این کشتی باعث آلودگی گسترده در سواحل منطقه البرقیه شده است؛ قبل از اینکه لکه‌های نفتی در منطقه الحسوه واقع در چند کلیومتری شرق سواحل عدن گسترش یابد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در صفحه توئیتر خود فیلم‌های مربوط به غرق شدن کشتی و آلودگی سواحل عدن را منتشر کردند.

از سوی دیگر، نفت‌کش یمنی «صافر» که از سوی ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شده، چهار سال است که در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در «الحدیده» لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک «مأرب» است.

روز پنجشنبه گذشته، «کمیته نظارت بر اجرای توافق نامه نگهداری مخزن نفتکش صافر» از کارشکنی سازمان ملل متحد در اجرای توافق حل مشکل این نفتکش خبر داد و همزمان نسبت به وقوع فاجعه زیست محیطی هشدار داد.

پیشتر «محمد علی الحوثی» یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل خواسته بود که توافق نامه صافر را اجرا کند.

وی گفت: اگر یک فاجعه زیست محیطی ناشی از نشت نفت از کشتی صافر ایجاد شود، همه چیز برای مدت کوتاهی متوقف نخواهد شد بلکه ناوبری کشتی‌های نظامی و غیر نظامی متوقف خواهد شد و ما آن‌ها (نیروهای ائتلاف) را مسئول [این فاجعه] می‌دانیم.

وزیر نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا، ائتلاف سعودی را مسؤول به وجود آمدن هرگونه فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ دانست که در صورت وقوع آن، باعث مرگ گسترده آبزیان خواهد شد.

شرکت نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا؛ ائتلاف سعودی را مانع دسترسی به صافر و تعمیر و نگهداری آن اعلام کرده است.

عربستان از فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها