کد خبر: 506074
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۵:۱۸:۱۵
| |

اتحادیه اروپا اقدام پکن علیه فعالیتهای سایبری مخرب از خاک چین را خواستار شد

شورای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه 28 تیرماه) از چین خواست در قبال فعالیتهای سایبری مخربی که از خاک این کشور انجام می شوند و بر اقتصاد و امنیت این اتحادیه تاثیر می‌گذارند اقدام کند.

اتحادیه اروپا اقدام پکن علیه فعالیتهای سایبری مخرب از خاک چین را خواستار شد
کد خبر: 506074
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۵:۱۸:۱۵

اعتمادآنلاین| شورای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از چین خواست در قبال فعالیتهای سایبری مخربی که از خاک این کشور انجام می شوند و بر اقتصاد و امنیت این اتحادیه تاثیر میگذارند اقدام کند و در این خصوص به بهره برداری از سرور مایکروسافت اکسچنج ( Microsoft Exchange ) که منجر به تضعیف "هزاران کامپیوتر و شبکه در سطح جهان" شده به عنوان یک مثال اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلامیه اتحادیه اروپا، مختل کردن این سرور "منجر به ریسکهای امنیتی و ضرر اقتصادی چشمگیر برای نهادهای دولتی و شرکتهای خصوصی ما شده و تاثیرات سرایتی و نظام مند چشمگیری را برای کلیت امنیت، اقتصاد و جامعه ما به نمایش گذاشته است".

این اعلامیه به فعالیتهای سایبری مخرب مرتبط با گروه های هکری موسوم به "تهدید مداوم پیشرفته 40" (Advanced Persistent Threat 40) و "تهدید مداوم پیشرفته 31" (Advanced Persistent Threat 31) و اجرای آنها از سوی چین اشاره کرد.

این شورا تصریح کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن شدیدا این فعالیتهای سایبری مخرب که ضد هنجارهای تصویب شده از سوی همه کشورهای عضو سازمان ملل در ارتباط با رفتار یک دولت مسئول به اجرا در آمدند را محکوم می کنند. ما همچنان از مقامهای چینی می خواهیم به این هنجارها پایبند بمانند و اجازه ندهند از خاک کشورشان برای فعالیتهای سایبری مخرب استفاده شود، و همه تدابیر مناسب و گامهای قابل انجامی که به شکلی معقول در دسترس هستند را برای تشخیص، انجام تحقیقات و رسیدگی به وضعیت اتخاذ کنند.

شورای اتحادیه اروپا در ادامه متعهد شد به این که به کار به روی ایجاد یک برنامه اقدام تحت حمایت سازمان ملل برای پشتیبانی از رفتار مسئولانه یک دولت در فضای سایبری ادامه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها