کد خبر: 506097
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۸:۵۵:۰۰
| |

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

موتور تولید فقر باید از کار بیفتد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای حل مسائل برخورد با علت مهم تر از برخورد با معلول است یعنی موتور تولید فقر باید از کار بیوفتد. اینکه ما در انتهای خط تولید فقر بایستیم اقدام ثانویه است اقدام اولیه از کار انداختن موتور های تولید فقر است.

موتور تولید فقر باید از کار بیفتد
کد خبر: 506097
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در حل مسائل برخورد با علت مهم تر از برخورد با معلول است یعنی موتور تولید فقر باید از کار بیوفتد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:در دوره ای که در وزارت تعاون و رفاه اجتماعی بودیم سعی کردیم به چند هدف بیشتر از گذشته بپردازیم بر اساس شعاری که برای بهزیستی نوشته‌ شده به سمت ایجاد سامانه ها رفتیم.

شریعتمداری بیان کرد:برای ایجاد40 سامانه اقداماتی از جمله سامانه های صدور یکپارچه احکام پرسنلی، سامانه قراردادها، املاک و مستغلات گام برداشتیم.

وی افزود:برای حل مسائل برخورد با علت مهم تر از برخورد با معلول است یعنی موتور تولید فقر باید از کار بیوفتد.

شریعتمداری بیان‌کرد: اینکه ما در انتهای خط تولید فقر بایستیم اقدام ثانویه است اقدام اولیه از کار انداختن موتور های تولید فقر است.

وی افزود: بر اساس بررسی ها مشخص شده در حوزه معلولیت 50 درصد از معلولیت‌ها ریشه ژنتیک دارد.

وزیر رفاه عنوان کرد: در اصل موضوع غربالگری تردیدی نیست ما باید تلاش کنیم که با مشاوره ازدواج مسائلی از قبیل آسیب های ژنتیکی بوجود نیاید.

شریعتمداری بیان کرد: 15 درصد از افراد دارای معلولیت ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و تصادفات است؛ تجربه نشان می‌دهد که تداخل وظایف بین دستگاه های اجرایی امری است که نمی توان آن را به صفر رساند.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها