در رد اظهارات بنت

لاپید: تغییری در وضعیت فعلی مسجد الاقصی رخ نمی‌دهد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که هیچ تغییری در وضعیت کنونی مسجد الاقصی رخ نداده است و یهودیان تنها حق بازدید آنجا را دارند و عبادت در آن محدود به مسلمانان است.

لاپید: تغییری در وضعیت فعلی مسجد الاقصی رخ نمی‌دهد
کد خبر: 506251
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۳:۰۶:۵۸

اعتمادآنلاین| اظهارات یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در جریان نشست بلوک پارلمانی حزب وی "آینده‌ای وجود دارد" و در پی بیانیه‌ای مطرح شد که روز یکشنبه از سوی دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد و انتقادات گسترده‌ای را برانگیخت.

به گزارش ایسنا، لاپید در اظهارات خود گفت: ما با اردنی‌ها تماس گرفته و صراحتاً اعلام کردیم که هیچ تغییری در وضعیت فعلی مسجد الاقصی وجود ندارد و بحث درباره آزادی بازدید و نه آزادی عبادت برای یهودیان در این مکان است در حالیکه مسلمانان برای عبادت در آنجا آزاد هستند.

برخی منابع در دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفتند که کلمات مندرج در بیانیه اخیر وی به درستی انتخاب نشده‌اند و به نظر رسیده است که انگار قصد تغییر وضع کنونی (استاتیکو) وجود دارد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع ناشناس نوشت: وضعیت فعلی مسجدالاقصی تغییر نخواهد کرد و یهودیان حق ندارند از آزادی عبادت در آنجا برخوردار شوند.

قانون استاتیکو یا «قانون وضع موجود» قانونی است که در زمان حکومت و سیطره امپراتوری عثمانی در اماکن مقدس اسلامی و مسیحی حاکم شد و در دوره قیمومیت انگلیس بر فلسطین و حتی بعد از اشغال قدس از سوی اسرائیل در سال 1967 ادامه داشت.

دفتر بنت پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، وی از پلیس اسرائیل برای حفظ آزادی عبادت حدود 1600 شهرک نشین یهودی که به مسجد الاقصی یورش بردند تشکر کرد.

اظهارات بنت باعث ایجاد بحرانی در ائتلاف دولتی شد که در آن فهرست یکپارچه عربی شرکت دارد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز یکشنبه در بیانیه ای اظهارات بنت درباره مسجد الاقصی را محکوم کرد و گفت که این اظهارات موجب "یک درگیری مذهبی خطرناکی" می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها