آیا مذاکرات وین در دولت رئیسی از صفر شروع می شود؟/ حمید ابوطالبی: معنای تحولات افزایش فشار بر کشوری است که تحریم‌ها در آن بیداد می کنند

حمید ابوطالبی نوشت: خبر سخنگوی دولت از ناسازگار دانستن نتایج بیش از شش ماه مذاکره در وین با مصوبات مجلس، توسط کمیته تشکیل‌شده در شورای عالی امنیت ملی، بدین معنا است که ایران عقب‌گرد نموده، به شرایط ژانویه 2021 بازگشته و می بایست مذاکرات را از صفر شروع نماید.

آیا مذاکرات وین در دولت رئیسی از صفر شروع می شود؟/ حمید ابوطالبی: معنای تحولات افزایش فشار بر کشوری است که تحریم‌ها در آن بیداد می کنند
کد خبر: 506302
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۷:۳۳:۴۱

اعتمادآنلاین| حمید ابوطالبی مشاور سیاسی سابق رئیس جمهوری به تحلیل اظهارات امروز سخنگوی دولت درمورد ناسازگار دانستن نتایج مذاکرات وین با مصوبه مجلس از سوی کمیته تطبیق در شورای عالی امنیت ملی پرداخت.

به گزارش انتخاب، ابوطالبی نوشت: خبر سخنگوی دولت از ناسازگار دانستن نتایج بیش از شش ماه مذاکره در وین با مصوبات مجلس، توسط کمیته تشکیل‌شده درشورای عالی امنیت ملی، بدین معنا است که ایران عقب‌گرد نموده، به شرایط ژانویه 2021 بازگشته و می بایست مذاکرات را از صفر شروع نماید.

این درحالی است که آمریکا هم که درژانویه 2021 تحت وضعیت فشار جهانی بود، اکنون درشرایط مناسب در حال بهره گیری ازاجماع پدید آمده برعلیه ایران وتبدیل آن به فشارسیاسی بین المللی می باشد؛ معنای این تحول، از دست دادن وسیع زمان و افزایش فشار برکشوری است که تحریم‌ها در آن بیداد می کنند.

لذا با توجه به خاتمه مذاکرات وین و شروع احتمالی مذاکرات آتی از نقطه‌ی صفر، که احتمالا در مهرماه و درصورتی که اصولا دولت جدید به مذاکره اعتقادی داشته باشد آغاز خواهد شد، مشخص نیست مذاکرات چقدر به طول انجامیده و وضع اقتصادی کشور در اثر تحریم‌ها اصولا به کجا خواهد رسید؟»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها