دیدارهای پادشاه اردن در واشنگتن با محوریت فلسطین

عبدالله دوم، پادشاه اردن سه شنبه در واشنگتن با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع این کشور در مورد تحولات منطقه و مسئله فلسطین گفتگو کرد.

دیدارهای پادشاه اردن در واشنگتن با محوریت فلسطین
کد خبر: 506374
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۰۹:۴۸:۳۶

اعتمادآنلاین| طبق بیانیه دیوان پادشاهی اردن، عبدالله دوم روز سه شنبه پس از ورود به واشنگتن با کامالا هریس در مورد راه‌های تقویت مشارکت استراتژیک و تحولات منطقه گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار پادشاه اردن بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ برای جلوگیری از درگیری جدید در اراضی فلسطین و همکاری با جامعه جهانی برای آغاز مجدد روند صلح بین فلسطین و اسرائیل که از سال 2014 به حالت تعلیق درآمده تأکید کرد.

وی همچنین با وزیر خارجه ایالات متحده دیدار کرد.

بر اساس بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ، آنتونی بلینکن بار دیگر بر تعهد شدید آمریکا به روابط استراتژیک آمریکا و اردن، از جمله حمایت ایالات متحده از پیشرفت اردن در رشد اقتصادی و اصلاحات ، تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: "دو طرف درباره تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند و بلینکن از رهبر پادشاه اردن در حمایت از ثبات ، صلح و رشد اقتصادی در منطقه تمجید کرد."

بلینکن و ملک عبدالله بار دیگر درخواست مشترک خود را برای تقویت مشارکت بین ایالات متحده و اردن اعلام کردند.

در دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز روابط استراتژیک بین اردن و ایالات متحده ، چشم انداز همکاری در زمینه‌های نظامی و امنیتی و آخرین تحولات منطقه بررسی شد.

پادشاه اردن همچنین با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز دیدار و گفتگو کرد.

روز دوشنبه، عبدالله دوم در واشنگتن با جو بایدن دیدار کرد و در طی آن در مورد تحولات فلسطین و روابط همکاری میان دو کشور گفتگو شد.

دیدار پادشاه اردن با بایدن اولین دیدار یک رهبر عرب از زمان ورود وی به کاخ سفید در 20 ژانویه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها