آنتونوف:

آمریکا از اوکراین به عنوان ابزاری برای تغییر سیاست‌های مسکو استفاده می‌کند

سفیر روسیه در ایالات متحده تاکید کرد، برخی از سیاستمداران آمریکایی تمایل دارند از اوکراین به عنوان وسیله‌ای برای تغییر سیاست خارجی و اقتصادی مستقل مسکو استفاده کنند.

آمریکا از اوکراین به عنوان ابزاری برای تغییر سیاست‌های مسکو استفاده می‌کند
کد خبر: 506416
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۱:۴۰:۰۹

اعتمادآنلاین| آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا سه‌شنبه در پاسخ به پرسش راشا تودی در مورد مخالفت آمریکا با خط لوله نورد استریم 2 گفت: اینطور به نظر می‌رسد که برخی از چهره‌های سیاسی آمریکا، برخی از سیاستمداران آمریکایی تنها دوست دارند از اوکراین به عنوان وسیله‌ای برای فشار بر روسیه به منظور تغییر سیاست خارجی و اقتصادی مستقل آن استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، آلمان نیمی از گاز وارداتی خود را از روسیه تامین می‌کند و قبلا خط لوله "نوراستریم 1" (جریان شمالی 1) با ظرفیت انتقال سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز از روسیه تا آلمان، افتتاح شده بود.

قرار است "نورد استریم 2" نیز با همین ظرفیت طی ماه‌های آینده تکمیل شود.

بدین ترتیب، ظرفیت انتقال گاز روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک به 110 میلیارد متر مکعب در سال خواهد رسید. بخشی از این گاز می‌تواند از طریق آلمان تحویل فرانسه و دیگر کشورهای اروپای غربی شود.

آمریکا سال‌هاست که هشدار داده این خط لوله اروپا را به گاز روسیه وابسته‌تر می‌کند و تحریم‌هایی نیز علیه این پروژه اعمال کرده است.

البته برخی کشورهای اروپای شرقی مانند اوکراین و لهستان نیز به شدت مخالف این پروژه رو به پایان هستند، چرا که درآمدهای خود از ترانزیت گاز روسیه به غرب اروپا را از دست خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها