عباس محمدحسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

عید قربان، مصداق گذشتن از دلبستگی‌ها برای وصل شدن به معبود است

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عید قربان در حقیقت بریدن گلوی اسماعیل‌های زندگی و گذشتن از دلبستگی‌ها برای وصل شدن به معبود است که امیدواریم در زندگی همه ما جاری شود.

عید قربان، مصداق گذشتن از دلبستگی‌ها برای وصل شدن به معبود است
کد خبر: 506453
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۳:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عید قربان در حقیقت بریدن گلوی اسماعیل‌های زندگی و گذشتن از دلبستگی‌ها برای وصل شدن به معبود است که امیدواریم در زندگی همه ما جاری شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» روز چهارشنبه در همایش عفاف و حجاب که در سالن همایش هتل نیروی هوائی برگزار شد، گفت: اینگونه جلسات هم سبب روشنگری در ارتباط با حجاب و عفاف می‌شود و هم باعث الگوسازی است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: فلسفه رعایت حجاب و عفاف، خواسته قرآن، خدا و اهل بیت است و خداوند همیشه خیر بندگان خود را می‌خواهد و هرچه حجاب و عفاف را بیشتر رعایت کنید، به خیر بیشتری دست خواهید یافت.

وی ادامه داد: وقتی دیگران می‌بینند که بانوان با حجاب مورد احترام بیشتری هستند، طبعاً آنها هم تشویق به الگوبرداری شده تا نسبت به حجاب و عفاف خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

محمدحسنی با بیان اینکه دعا مشکلات را برطرف می‌کند،‌ اظهار داشت: همیشه باید دست به دعا باشیم تا از برکات خداوند بهره‌مند شویم. خدا ما را آفریده که آسمان گیر شویم نه زمین گیر و راه رهایی از زمین گیری، دعا است و روز عرفه نیز راهی برای جدایی از زمین و حرکت به سمت آسمان است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، عید را بازگشت به بندگی حقیقی دانست و ادامه داد:‌ رمز عید قربان در ذبح اسماعیل است، چرا که حضرت ابراهیم خلیل الله شد برای این که از چیزهایی که دوست داشت گذشت و اسماعیل خود را ذبح کرد بنابراین عید قربان برای کسی عید است که ابراهیم شود و هرچه اسماعیلی است، سر ببرد.

محمد حسنی خاطرنشان کرد: عید قربان در حقیقت بریدن گلوی اسماعیل‌های زندگی و گذشتن از آنها برای وصل شدن به معبود است که امیدواریم در زندگی همه ما جاری شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها