کد خبر: 506529
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۰۹:۱۷:۵۳
| |

به نقل از یک دیپلمات بلندپایه آمریکا:

ترکیه با خرید تسلیحات جدید از روسیه مشمول تحریم‌های بیشتری می‌شود

ایالات متحده آمریکا ترکیه را به اتهام رفتار بی ثبات کننده از جمله خرید سامانه پدافند موشکی از روسیه به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.

ترکیه با خرید تسلیحات جدید از روسیه مشمول تحریم‌های بیشتری می‌شود
کد خبر: 506529
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۰۹:۱۷:۵۳

اعتمادآنلاین| ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ترکیه را تهدید کرد که در پی رفتار بی ثبات کننده آنکارا از جمله خرید سامانه‌های پدافند موشکی از روسیه، تحریم‌های بیشتری علیه این کشور وضع خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از العربیه، در همین ارتباط، «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه ایالات متحده در امور سیاسی روز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته فرعی سنا گفت: «ما به مخالفت خود با خرید و استقرار سامانه پدافند موشکی اس -400 روسیه از سوی ترکیه ادامه می‌دهیم و روشن کرده‌ایم که هرگونه خرید تسلیحاتی عمده و جدید از روسیه با خطر وضع تحریم‌های بیشتر همراه خواهد بود».

نولاند که در برابر کمیته روابط خارجه مجلس سنا پیرامون سیاست آمریکا در قبال ترکیه صحبت می‌کرد، احتمال تعلیق آنکارا از برنامه جت جنگنده اف -35 را دو برابر برآورد کرد و گفت که فروش و تولید مشترک اف -35 همچنان معلق خواهد ماند.

گفتنی است که حدود 900 قطعه یدکی هواپیمای اف -35 در ترکیه تولید می‌شد. اما به گفته سناتور «جیم ریش»، «تولید این قطعات به کمترین میزان کاهش یافته و در نهایت از دور خارج خواهد شد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها