مادورو نامه واتیکان را "چکیده‌ای از نفرت و کینه" خواند

رئیس‌جمهوری ونزوئلا نامه وزیر خارجه واتیکان خطاب به تاجران محلی را که از سیاستمداران کاراکاس خواسته بود تا مذاکراتی جدی برای حل بحران این کشور در پیش بگیرند، "چکیده‌ای از تنفر" توصیف کرد.

مادورو نامه واتیکان را "چکیده‌ای از نفرت و کینه" خواند
کد خبر: 506569
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۱:۱۶:۴۱

اعتمادآنلاین| نامه کاردینال پیترو پارولین، وزیر خارجه واتیکان عصر سه‌شنبه در مجمع سالانه بزرگترین سازمان تجاری ونزوئلا به نام فدکاماراس از طرف نماینده کلیسای کاتولیک خوانده شد.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام دولتی ارشد پس از سالها در این نشست شرکت کرد که نشانه کاهش تنشها میان رهبران تجاری و دولت سوسیالیست است. نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در افتتاح این نشست نقش داشت تا پایان سالها رکود در این کشور عضو اوپک که زمانی شکوفا به شمار میرفت، رقم بخورد.


مادورو در سخنرانی تلویزیونی خود با متهم کردن پارولین به مداخله در امور ونزوئلا گفت: وقتی همه از تولید و غلبه بر این بحران اقتصادی صحبت میکنند، یک کشیش ناشناس نامه‌ای را از جانب پیترو پارولین میخواند، نامه‌ای که چکیده‌ای از تنفر و کینه بود.


واتیکان هنوز به این اظهارات واکنشی نداشته است.


اظهارات مادورو در شرایطی مطرح میشود که دولت و اپوزیسیون ونزوئلا برای مذاکراتی با هدف ایجاد تفاهم روی شرایط انتخاباتی آماده می‌شوند.


در نامه وزیر خارجه واتیکان تاکید شد "یک راه حل برای بحران ونزوئلا تنها زمانی حاصل می‌شود که ونزوئلایی‌ها و به ویژه کسانی که مقداری مسوولیت سیاسی دارند، مایل باشند بنشینند و به طور جدی درباره مشکلات جدی و یافتن راهکار برای نیازهای واقعی ونزوئلایی‌ها مذاکره کنند."


ماه گذشته کاردینال بالتازار پوراس از ونزوئلا گفت، کلیسای کاتولیک مایل است برای گفت‌وگوی دو طرف میانجیگری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها