کد خبر: 506593
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۳:۰۸:۳۶
| |

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

گفت‌وگو با حضور همه اقوام راه حل افغانستان است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که باید از فرصت خروج آمریکایی‌ها استفاده کرد، گفت: طرف‌های درگیر باید به این بلوغ فکری برسند که با جنگ نمی‌توان چیزی را حل کرد و راه‌حل، گفت‌وگو با همه اقوام است.

گفت‌وگو با حضور همه اقوام راه حل افغانستان است
کد خبر: 506593
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۳:۰۸:۳۶

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری با مولوی خداداد صالح رئیس شورای علمای ولایات غربی افغانستان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، وی اظهار داشت: شما از جمله افرادی هستید که نقشه های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به خوبی برای مردم مطرح و آنان را آگاه کردید. شما از علمای روشنگر افغانستان هستید.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز امیدواری کرد: هرچه سریعتر این درگیری ها خاتمه پیدا کند و با گفتگو به یک صلح پایدار و امنیتی که واقعا در شأن مردم افغانستان است برسیم.


وی با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهار داشت: این مسئله یک دست آورد بزرگ است و باید از این فرصت استفاده کرد و طرف های درگیر باید به این بلوغ فکری برسند که با جنگ نمی توان چیزی را حل کرد اگر با جنگ می شد چیزی را حل کرد آمریکا، اتحاد جماهیرشوروی و انگلیس در افغانستان موفق می شدند.


شهریاری با بیان اینکه جنگ گزینه مناسبی نیست، اظهار داشت: فقط گفت‌وگو با حضور همه طرف های درگیر و اقوام، راه حل افغانستان است. طالبان بخشی از افغانستان هستند نه همه آن و باید بدانند که با زیاده خواهی چیزی حل نمی شود.


شهریاری توصیه کرد: در شورای علما این مسئله مطرح شود که این درگیری ها یک درگیری سیاسی است و مطلقا نباید این مسئله به اختلافات قومی و مذهبی کشیده شود.


وی با تأکید بر وحدت همه گروه ها و اقوام افغانستان، اظهار داشت: وحدت بین گروه ها و اقوام افغانستان باید حفظ شود.

مولوی خداداد صالح در ادامه به شرح سوء قصد اخیر علیه خود پرداخت و گفت: مبارزه ما برای اسلام و در راه اسلام است که نوعی عبادت محسوب می شود و این گونه حوادثی که در این مسیر رخ می دهد را به جان می خریم.


وی با بیان اینکه افرادی که به وی سوء قصد کردند وهابی بودند، به وضعیت کنونی شهر هرات اشاره کرد و گفت: وضع کنونی هرات چندان مناسب نیست اکنون این شهر در جنگ و ناامنی قرار دارد.


وی با تأکید بر پایان جنگ و ایجاد صلح در افغانستان، اظهار داشت: جنگ و درگیری راه حل افغانستان نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها