هشدار درباره اوضاع خطرناک امنیتی عراق در آستانه انتخابات پارلمانی

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره خطرات اوضاع امنیتی این کشور با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات پارلمانی و تأثیرات منفی آن بر انتخابات هشدار داد.

هشدار درباره اوضاع خطرناک امنیتی عراق در آستانه انتخابات پارلمانی
کد خبر: 506618
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۴:۵۵:۰۱

اعتمادآنلاین| «مهدی تقی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که وضعیت امنیتی در عراق شاهد نابسامانی خطرناک است و این کشور با ضعف در عملکرد نیروهای امنیتی در مناطق مختلف مواجه است.

به گزارش فارس، تقی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» گفت، این امر زمینه را برای نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش و اجرای عملیات تروریستی آن‌ها خواه علیه نیروهای نظامی یا شهروندان، فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد که این نابسامانی خطرناک اوضاع امنیتی قطعا نتایج منفی بر انتخابات زودهنگام پارلمانی و مشارکت مردمی در این انتخابات خواهد داشت.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از دستگاه‌های دولتی مربوطه خواست تا تدابیر لازم برای حفظ امنیت در تمامی شهرها و نقاط کشور اتخاذ کنند.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است دهم اکتبر (18 مهر) پس از دو دوره تعویق برگزار شود و پس از آن دولت جدید کار خود را آغاز کند.

عراق دو روز پیش صحنه وقوع انفجار تروریستی در شهرک صدر واقع در شرق بغداد بود که طی آن دستکم 35 نفر کشته و 47 نفر زخمی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها