کد خبر: 506675
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۰۹:۴۴:۰۰
| |

استاد دانشگاه دیویس کالیفرنیا:

بایدن به دنبال توافق گسترده با تهران است/ دولت جدید ایران شرایط بهتری برای توافق دارد/ آمریکا باید اسرائیل را از انجام خرابکاری علیه ایران منصرف کند

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه دیویس کالیفرنیا تاکید کرد:دولت جدید ایران می‌تواند شرایط بهتری برای توافق با ایران داشته‌ باشد.

بایدن به دنبال توافق گسترده با تهران است/ دولت جدید ایران شرایط بهتری برای توافق دارد/ آمریکا باید اسرائیل را از انجام خرابکاری علیه ایران منصرف کند
کد خبر: 506675
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۰۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| راندولف ام سیورسون، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه دیویس کالیفرنیا است، حوزه تخصصی او روابط بین الملل و سیاست خارجه است. وی به بیان نظرات خود در مورد روند احیای برجام پرداخت.

تحریم‌ها به این راحتی لغو نمی‌شود

به گزارش ایلنا، راندولف ام سیورسون در ابتدا در مورد برجام گفت: من فکر می‌کنم بایدن به راحتی تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد چراکه این تصمیم از نظر سیاسی برای بایدن در ایالات متحده و اروپا بسیار پرهزینه است. شخصاً، در شرایط مناسب، خیلی دوست دارم که برجام احیا شود، اما راه رسیدن به آنجا یعنی نقطه احیای برجام دشوار است.

وی در ادامه افزود: برای پیش رفتن بایدن در این موضوع، ایران نیاز به دادن امتیازاتی در مورد سایر موضوعات مانند حمایت از حزب الله به غیر از موارد مرتبط با توافق هسته‌ای خواهد داشت.

دولت جدید ایران شرایط بهتری برای توافق دارد

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اما من به دولت جدید ایران خوشبینم چرا که دولت جدید از اعتبار بالایی در مخالفت با ایالات متحده برخوردار است، بنابراین می‌تواند در مورد بایدن انعطاف‌پذیرتر باشد. من می‌گویم در دولت ایالات متحده آمریکا تمایل به احیای برجام وجود دارد، اما عزم راسخ وجود ندارد.

بایدن به دنبال توافق گسترده با ایران است

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: ایران در صورتی به اجرای تعهدات خود باز می‌گردد که هدف، احیای همان توافق قبلی باشد اما بایدن به دنبال توافق گسترده‌تر است و همین می‌تواند مانع از احیای برجام باشد.

آمریکا باید مانع از خرابکاری‌های اسرائیل شود

وی هم‌چنین در ادامه در مورد آینده مذاکرات در وین گفت: من امیدوارم دموکرات‌ها بتوانند خوب عمل کنند و اعضای کنگره را راضی کنند و کنگره را تحت تسلط خود دربیاورند. من امیدوارم تا انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 همه چیز حل شده باشد؛ چراکه این انتخابات همه چیز را پیچیده می‌کند اما با روند فعلی فکر می‌کنم تا 4 سال آینده پیشرفتی نخواهیم داشت.

امیدوارم این ارزیابی اشتباه باشد و بتوان برجام را به زودی احیا کرد، اما از آنجا که مشکلات بیشتری وجود دارد ، حل این مشکلات آسان نخواهد بود. آمریکا باید بتواند سعی کند اسرائیل را از انجام خرابکاری، ترور و غیره منصرف کند تا بتواند ایران را قانع کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها