«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

زنان از شیوع ویروس کرونا آسیب دوچندان دیده‌اند

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد، در از دست دادن فرصت‌های شغلی، زنان بیشتر از مردان دچار مشکل شده‌اند و در حالی که پیش‌بینی می‌شود سال جاری میلادی اوضاع کاری مردان بهبود پیدا کند و به سطح 2019 برسد، این بهبودی برای زنان طی مدت‌زمان بیشتری حاصل می‌شود.

زنان از شیوع ویروس کرونا آسیب دوچندان دیده‌اند
کد خبر: 506685
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان بین‌المللی کار از زیان‌های مضاعف زنان در مقایسه با مردان در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد، در از دست دادن فرصت‌های شغلی، زنان بیشتر از مردان دچار مشکل شده‌اند و در حالی که پیش‌بینی می‌شود سال جاری میلادی اوضاع کاری مردان بهبود پیدا کند و به سطح 2019 برسد، این بهبودی برای زنان طی مدت‌زمان بیشتری حاصل می‌شود.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده است: زنان بیشتر در معرض تعدیل و کاهش ساعت‌های کار در دوره‌های انقباض اقتصادی و اجتماعی مبارزه با شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و این اتفاق به ویژه در زمینه پذیرایی، خدمات غذایی و تولید رخ داده است.

در ادامه این گزارش آمده است، زنان نه تنها زیان‌های گسترده‌ای را در زمینه درآمد متحمل شده‌اند بلکه در حال حاضر بار اصلی فعالیت‌های بدون دستمزد را (در خانه‌داری) نیز به دوش می کشند.

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرده: هرچند رشد پیش‌بینی‌شده فرصت‌های شغلی برای زنان در سال 2021 بیشتر از مردان است، اما این رشد برای بازگشت زنان به سطح فرصت‌های شغلی پیش از شیوع ویروس کرونا کافی نیست.

در پایان این گزارش نوشته شده است: 4.2 درصد از فرصت‌های شغلی جهان طی سال‌های 2019 و 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده‌ و این بدان معنی است که 54 میلیون فرصت شغلی از دست رفته، در حالی که این رقم در بین مردان فقط سه درصد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها