فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

4000 نفر در آموزش و پرورش فارس استخدام شدند

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با یادآوری اینکه مسیرهای جذب نیروی انسانی در این نهاد مشخص شده است، اعلام کرد که امسال در فارس حداکثر حدود 4 هزار نیروی انسانی جذب خواهد شد.

4000 نفر در آموزش و پرورش فارس استخدام شدند
کد خبر: 506733
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۱۲:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس جمعه اول مرداد در حاشیه بازدید از محل برگزاری آزمون استخدام نیروهای آموزش و پرورش در شیراز، با قدردانی از جهاددانشگاهی فارس گفت: بی تردید امروز شاهد برگزاری یک آزمون کاملا استاندارد با رعایت 100 درصدی پروتکل‌های بهداشتی در شیراز بودیم.

قدردانی از جهاددانشگاهی فارس

به گزارش ایسنا، اسماعیلی خاطرنشان کرد: برگزاری منظم، دقیق و استاندارد آزمون استخدامی معلمان در شیراز، نشان دهنده تجربه، توان و تخصص جهاددانشگاهی بوده است که جای قدردانی و تشکر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برای شرکت در این آزمون 665 نفر واجد شرایط دراستان وجود داشت، گفت: این آزمون مخصوص معلمان قرآنی، مدرسان طرح امین و آموزشیاران نهضت سواد آموزی که در آزمون‌های قبل امکان جذب آنها فراهم نشده بود، است.

اسماعیلی با یادآوری اینکه میزان نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی در بخش‌های مختلف اعم از آموزشی، اداری و خدماتی، فراتر از این تعداد است، گفت: امروز و در این آزمون حدود 412 نفر معلم قرآنی و مدرس طرح امین و حدود 250 آموزشیار نهضت سوادآموزی شرکت داشتند.

او با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص جذب این نیروها، گفت: برای جذب معلمان قرآن سازوکار بسیار دشواری تعیین شده که شامل نحوه رابطه مالی، شرایط تدریس و ... بود اما با تلاش همکاران در سراسر استان، خوشبختانه فارس در شرکت بالاترین رقم معلم قرآن شرکت کننده در آزمون را داشته است.

مشخص بودن مسیرهای استخدام در آموزش و پرورش

اسماعیلی با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در 11 شهریور 1399، مسیر جذب نیرو در آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی است، گفت: ما اگر به تعالی آموزش و پرورش فکر می‌کنیم، باید به دنبال اجرای کامل سند تحول بنیادی باشیم و اجرای این سند بدون وجود نیروهای جوان، متخصص، متعهد، شاداب و کارآمد، امکانپذیر نخواهد بود.

او با بیان اینکه جذب نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، خارج از آنچه مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادی مشخص کرده‌اند، مسیر را برای تعالی این نهاد سخت و ناهموار خواهد کرد، گفت: معلم در هر سطحی از آموزش باید دارای چند مهارت هنری، زیبایی شناسی، تسلط حداقلی به نرم افزارها و ... را داشته باشد.

کمبود 300 هزار نیروی انسانی در کشور

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کشور بالغ بر 300 هزار نیروی انسانی کمبود دارد، این عدد در استان فارس را بین 11 تا 15 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: علت مشخص نبودن دقیق عدد کمبود آنست که تعداد دقیق نیروهای متقاضی بازنشستگی مشخص نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش فارس با کمبود 4000 نیروی خدماتی نیز مواجه است، گفت: اگر تمام کسانیکه امروز در آزمون استخدامی معلمان قرآن، مدرسان طرح امین و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، شرکت کرده‌اند، جذب شوند، هنوز فاصله زیادی تا تامین کامل کمبود نیروی انسانی داریم.

جذب حدود 4 هزار نفر در فارس

او با اشاره به اینکه نیروهای شرکت کننده در آزمون امروز، همگی از افراد متخصص، متعهد و توانمند و دارای تجربه مفید تدریس هستند، خاطرنشان کرد: افرادیکه موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون شوند، برای تدریس در مقطع ابتدایی به کار گرفته خواهند شد.

اسماعیلی همچنین یادآور شد که امسال با توجه به برگزاری این آزمون و از محل نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی، بالغ بر 4000 نفر در همه بخش‌ها جذب آموزش و پرورش استان فارس خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها