کد خبر: 506772
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۱۴:۲۸:۰۰
| |

علی اکبر حسین پور، مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

نقش موثر جهاددانشگاهی در جذب افراد با سواد علمی بالا در آموزش و پرورش

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت:‌ هدف از برگزاری آزمون جذب نیروهای با سواد علمی بالا در آموزش و پرورش است و جهاددانشگاهی نقش موثری در برگزار کردن آزمون جذب نیروهای نهضتی و طرح امین قرآنی ایفا کرد.

نقش موثر  جهاددانشگاهی در جذب افراد با سواد علمی بالا در آموزش و پرورش
کد خبر: 506772
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۱۴:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی اکبر حسین پور، مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس، وزارتخانه آموزش و پرورش به برگزاری این آزمون اقدام کرده است تا تکلیف نیروهایی جامانده مشخص شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز بیش 654 نفر در این آزمون شرکت کردند که بیش از 500 نفر از نیروهای نهضتی و مابقی هم در جذب نیروهای طرح امین قرآنی هستند که در صورت موفقیت به عنوان نیروهای آموزشی در مقطع ابتدایی جذب خواهند شد.

حسین پور ادامه داد: شرکت کنندگان دو فرآیند را طی خواهند کرد که فرآیند اول، آزمون امروز بوده و فرایند دوم دوره های پودمانی دانشگاه فرهنگیان است و در صورت موفقیت این نیروها استخدام پیمانی آموزش و پرورش خواهند شد.

مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش گیلان گفت: سال گذشته در طرح تعیین تکلیف نیروهای نهصتی، حق التدریس و شرکتی 2900 نفر از اول مهرماه امسال طی فرآیند چند ماهه جذب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ شرایط سنی و مدت زمان کار برای شرکت کنندگان وجود نداشت و اگر شرکت کنندگان به 50 درصد سوالات جواب درست بدهند در آزمون موفق می شوند.

حسین پور تصریح کرد: گیلان از نظر تعداد شرکت کنندگان نیروهای نهضتی جز ده استان اول کشور است و بیشترین نیروهای شرکت کننده گیلان از شهرستان تالش هستند.

وی گفت: بیش از 85 درصد شرکت کنندگان در این آزمون را بانوان تشکیل می دهند.

حسین پور با بیان اینکه گیلان از نظر سواد جز استانهای باسواد با نرخ بالا است، یادآور شد: هدف آموزش و پرورش این است که افرادی جذب شوند که از نظر سطح سواد علمی و آموزشی در حد بالا باشند.

وی گفت: با توجه به شایستگی های باسوادی گیلان، جذب نیروهای با کیفیت از اهداف مهم اداره کل محسوب می شود.

حسین پور تصریح کرد: نقش جهاد دانشگاهی در برگزاری این آزمون بسیار خوب است و چون رویکرد این است که آموزش و پرورش در برگزاری این آزمون دخالت نداشته باشد، نقش تاثیرگذار جهاد دانشگاهی به خوبی ایفا شد.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این آزمون گفت: طرح سوالات و برگزاری محیط مناسب از ویژگیهای خوب این آزمون بود که به همت جهاد دانشگاهی گیلان رقم خورد.

به گزارش ایسنا، آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی صبح امروز در مجتمع آموزشی جهاد دانشگاهی گیلان واقع در مسکن مهر رشت برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها