کد خبر: 506901
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۲:۲۳:۰۰
| |

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران:

سپاه در سختی‌ها کنار مردم بوده است / 30 تانکر سیار در روستاهای خوزستان در حال آبرسانی هستند / مشکل فاضلاب از مشکلات جدی در خوزستان است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:‌ سپاه همواره در سختی‌ها در کنار مردم بوده همانگونه که در سیل سال 1398 در خوزستان و چند استان دیگر، مردم را تنها نگذاشت؛ خوزستان برای ما نه تنها مهم، بلکه مقدس است و لاله‌زار شهدای بزرگی است که هر وجب از آن برای ما مانند کربلا، مقدس است.

سپاه در سختی‌ها کنار مردم بوده است / 30 تانکر سیار در روستاهای خوزستان در حال آبرسانی هستند / مشکل فاضلاب از مشکلات جدی در خوزستان است
کد خبر: 506901
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۲:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران روز شنبه در بازدید از مناطق درگیر با تنش آبی در خوزستان در جمع خبرنگاران در منطقه جفیر اهواز، بیان کرد: باتوجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر جدی گرفتن مشکلات خوزستان برای رفع تنش آبی ، امروز به خوزستان سفر کرده تا از نزدیک شاهد تلاش و مجاهدت سپاه خوزستان برای خدمت به مردم این مناطق باشیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با کمک سایر سپاه‌های استانی برای رفع مشکلات مردم انجام داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در طرح آبرسانی غدیر حدود 525 کیلومتر لوله با قطر2 متر توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از شهرستان شوش کشیده شده که به سوسنگرد، حمیدیه، اهواز، شادگان ، دارخوین، خرمشهر و آبادان آبرسانی خواهد شد.

وی گفت: در بحران آبی اخیر خوزستان نیز تلاش سپاه قابل توجه بوده و اکنون 30 تانکر 30 هزار لیتری به صورت سیار در 87 روستا در حال آبرسانی هستند و امروز 40 دستگاه تانکر دیگر نیز برای آبرسانی بیشتر به مناطق اضافه می‌شود.

سرلشکر سلامی بیان کرد: همچنین 150 تانکر ثابت آب تامین شده و حدود 91 کیلومتر لوله گذاری 125 میلیمتری نیز در برخی مناطق از جمله لالی، دشت آزادگان، جفیر ، الهایی و... در حال انجام است.

وی گفت: 2 مخزن بزرگ 40 هزار مترمکعبی نیز در منطقه ام‌الدبس در غرب شوش ایجاد شده که آب را ذخیره و به نقاط مختلف خوزستان منتقل می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مشکل فاضلاب اهواز نیز از مشکلات جدی خوزستان بوده و رفع این مشکل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ در این راستا نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ع) قرارداد لازم را منعقد و تجهیز کارگاه کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تامین اعتبار لازم این پروژه نیز به زودی به سرانجام برسد و دیگر شاهد مشکلات فاضلاب در اهواز نباشیم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: سپاه همواره در سختی ها در کنار مردم بوده همانگونه که در سیل سال 1398 در خوزستان و چند استان دیگر ، مردم را تنها نگذاشت؛ خوزستان برای ما نه تنها مهم، بلکه مقدس است و لاله زار شهدای بزرگی است که هر وجب از آن برای ما مانند کربلا، مقدس است.

فرمانده کل سپاه پاسداران روز شنبه به منظور رسیدگی به مشکلات بخش آب و همچنین بررسی خدمت رسانی سپاه در روستاهای خوزستان، به این استان سفر کرد. سرلشکر حسین سلامی همچنین در این سفر با برخی عشایر و خانواده‌های آسیب دیده از تنش آبی در خوزستان دیدار و مشکلات آنها را بررسی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها