کد خبر: 506908
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۲:۳۸:۰۰
| |

محمود آموزگار، ناشر:

کتاب گران خواهد شد

یک ناشر گفت:‌ ما با خانه کتاب به تفاهمی رسیدیم که ناشران حق داشته باشند قیمت را افزایش دهند و فرض بر این است که ناشر بی جهت قیمت را افزوده نمی‌کند.

کتاب گران خواهد شد
کد خبر: 506908
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۲:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمود آموزگار، ناشر در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو در خصوص فروش کتب نایاب که توسط عده‌ای خاص صورت می‌گیرد، گفت: این قضیه با شرایط واقعی بازار تطبیق ندارد؛ از طرفی فروش کتاب‌های نایاب بحثی جدید نیست و همواره با این مسئله رو به رو بودیم که کتابی چاپ نمی‌شد ولی در بازار موجود بود.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه بازار ایران در ضلع جنوب غربی میدان انقلاب، عمدتاً به فروش کتاب‌های نایاب و کمیاب مبادرت می‌کند، ادامه داد: عده‌ای معتقدند با گران شدن کاغذ، کتاب‌های موجود که با قیمتِ قبلی در بازار در دسترس است را احتکار کنند.

آموزگار چنین رویه‌ای را فانتزی و سورئالیستی خواند و تصریح کرد: فرض کنید در انتشارات کتابی با قیمت 3800 تومان وجود دارد و همچنان قابل عرضه است. هر کس علاقمند باشد این کتاب را در خود ناشر می‌خرد و کسی پیدا نمی‌شود که این کتاب‌های موجود را بخرد و با قیمت بالاتری به فروش برساند.

این ناشر با سابقه کتاب در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، افزود: کتاب‌های حجیمی که کاغذ در قیمت تمام شده آن تاثیر دارد، برای چاپ جدید، با قیمتی بسیار بالاتر تولید خواهد شد و این مورد تنها درباره چند قلم کتاب اتفاق می‌افتد.

به گفته آموزگار فروش کتاب‌های نایاب مسئله‌ای جدید نیست که به دامن زدن احتکار بیانجامد.

وی معتقد است چنین رویه‌ای تنها درباره کالاهایی نظیر گوشت و برنج قابل اجراست.

آموزگار همچنین در خصوص قیمت گذاریِ برچسبیِ کتاب‌ها گفت: ناشر مرجع رسمی اعلام قیمت کتاب است و کسی او را مجبور به قیمت گذاری دستوری نمی‌کند.

این ناشر نام آشنای کشور اضافه کرد: با توجه به وضعیت قیمت شکننده‌ نشر و کمرنگ شدن رونق بازار نشر، ناشران سعی دارند قیمتی را اعلام کنند که هزینه‌ها را پوشش دهد.

آموزگار ادامه داد: ما با خانه کتاب به تفاهمی رسیدیم که ناشران حق داشته باشند قیمت را افزایش دهند و فرض بر این است که ناشر بی جهت قیمت را افزوده نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت گذاری باید به صورتی باشد که هزینه‌ها را پوشش داده و زیان‌ها را پاسخگو باشد و در نهایت سودی جزئی برای ناشر کسب کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها