کاهش 381 میلیون متر مکعبی حجم آب سدهای تهران

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کاهش 381 میلیون متر مکعبی حجم آب سدهای پنجگانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 381 میلیون متر مکعبی حجم آب سدهای تهران
کد خبر: 506943
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۳:۴۹:۵۸

اعتمادآنلاین| محمد شهریاری با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر حجم ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه استان تهران 704 میلیون مترمکعب است که این حجم در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که یک میلیارد و 85 میلیون متر مکعب بوده، 381 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره به حجم آب ذخیره شده فعلی سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو که به ترتیب 165، 50، 120، 273 و 98 میلیون متر مکعب است، ادامه داد: متاسفانه این احجام نسبت به سال گذشته خصوصا در سدهای ماملو و طالقان با کاهش چشمگیری مواجه شده‌اند.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین با اشاره به میزان بارندگی در استان تهران گفت: وضعیت بارندگی در حوضه آبریز سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته متاسفانه کاهش 36 درصدی را نشان می‌دهد و این کاهش میزان بارندگی موجب شده است که در فصل آبگیری نتوانیم آبگیری مناسبی در سدهای استان تهران انجام دهیم.

وی در پایان با تاکید بر وضعیت خشکسالی در کشور و به ویژه استان تهران گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در مصرف آب صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا بتوانیم تامین آب مطمئنی را در روزهای آتی فصل تابستان داشته باشیم و با مشکلات و چالش‌های جدی در تامین پایدار آب مواجه نشویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها