سازمان ملل از چین خواست با سازمان بهداشت جهانی در فاز دوم تحقیقات درباره منشا کرونا همکاری کند

در بحبوحه عدم پذیرش تحقیقات بیشتر درخصوص منشاء ویروس کرونا از سوی پکن، سازمان ملل از تمامی کشورهای عضو از جمله چین خواست کاملا با سازمان بهداشت جهانی همکاری کنند.

سازمان ملل از چین خواست با سازمان بهداشت جهانی در فاز دوم تحقیقات درباره منشا کرونا همکاری کند
کد خبر: 506965
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۴:۴۱:۴۲

اعتمادآنلاین| فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل در کنفرانسی خبری گفت: ما از تمامی کشورهای عضو از جمله چین می‌خواهیم تا کاملا با سازمان بهداشت جهانی همکاری کنند و اگر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که به اطلاعات بیشتر نیاز دارد، امیدواریم آنها همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی ان‌دی‌تی‌وی، سازمان بهداشت جهانی اوایل ماه جاری میلادی فاز دوم مطالعات درباره ریشه ویروس کرونا در چین از جمله بررسی آزمایشگاه‌ها و بازارها در شهر ووهان را پیشنهاد داد و خواستار شفاف‌سازی از سوی مقامات چینی شد.

در همین حال پکن روز پنجشنبه این پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی را رد کرد. کمیسیون بهداشت ملی چین این برنامه سازمان بهداشت جهانی برای فاز دوم تحقیقات را رد کرد و مدعی شد که معیارهایش توهین‌آمیز هستند و به شدت تاکید دارند که این ویروس احتمالا از آزمایشگاهی در ووهان نشت کرده است.

تدروس آدانوم گبریزوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی روز شنبه گفت، فاز دوم این مطالعه شامل بررسی آزمایشگاه‌ها و تاسیسات تحقیقاتی در این منطقه خواهد بود که نخستین موارد ابتلا به کووید 19 در دسامبر 2019 میلادی در آنجا مشاهده شده است. این مطالعه جدید بخشی از یک برنامه پنج مرحله‌ای است که سازمان بهداشت جهانی برای شناسایی منشاء کووید 19 به راه انداخته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها