مهلت ارائه برنامه توسط نامزدهای شهرداری سه‌شنبه به اتمام می‌رسد/آغاز مصاحبه از آخر هفته

سه‌شنبه هفته جاری مهلت ارائه برنامه توسط یازده گزینه شهرداری به اتمام می‌رسد. چمران منتخب ششمین دوره شورای شهر گفت: از همین هفته بررسی برنامه ها و مصاحبه از نامزدها آغاز می‌شود.

مهلت ارائه برنامه توسط نامزدهای شهرداری سه‌شنبه به اتمام می‌رسد/آغاز مصاحبه از آخر هفته
کد خبر: 507006
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۰۷:۱۷:۱۷

اعتمادآنلاین| یکی از مهمترین اقدامات شورای ششم شهر تهران انتخاب شهردار آینده پایتخت است. منتخبین تأکید دارند که با دقت بالا تصمیم بر انتخاب شهردار دارند تا بتوانند شهرداری جهادی و در تراز ملی برای پایتخت انتخاب کنند.

به گزارش فارس، کلان‌شهر تهران در حال حاضر با مشکلات زیادی از جمله بدهی حدود 70 هزار میلیارد دست و پنجه نرم می‌کند. مشکلات دیگری همچنان بر سر راه شهرداری تهران وجود دارد.

منتخبین تاکنون بعد از برگزاری جلسات متعدد، به 11 گزینه برای شهرداری تهران رسیدند و قرار است که این افراد برنامه‌های خود را برای شهرداری ارائه کنند.

برنامه‌ریزی می‌کنیم که گزینه‌ها برنامه ها را ارائه و از آنها مصاحبه انجام می‌شود

مهدی چمران منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت انتخاب شهردار تهران به خبرنگار فارس گفت: ما از 11 گزینه خواسته‌ایم برنامه‌های خود را را ارائه کنند و روز سه‌شنبه هفته جاری مهلت این افراد به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه خود منتخبین جلسه دارند و از روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی می‌کنیم که گزینه‌ها برنامه را ارائه و از آنها مصاحبه انجام می‌شود.

بررسی همه گزینه ها در شرایط مساوی/رای گیری نهایی برای انتخاب شهردار در صحن علنی شورا

چمران در پاسخ به این پرسش که در فضای مجازی اعلام شده که چند گزینه جدی‌تر هستند، گفت: ما همه گزینه‌ها را در شرایط مساوی بررسی می‌کنیم و بعد اعضا با هم مشورت و تصمیم نهایی گرفته می‌شود. ابتدا بگذارید مصاحبه‌ها انجام شود و بعد نتیجه را اعلام می‌کنیم. البته رأی‌گیری نهایی در خصوص انتخاب شهردار باید در صحن شورای شهر انجام شود.

انتخاب شهردار کار سختی است و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد

وی در خصوص انتخاب شهردار از داخل بدنه و یا بیرون از شهرداری گفت: اینکه فرد از داخل یا بیرون شهرداری باشد ملاک مثبت و منفی نیست، برای ما تجربه، سابقه کار و جمیع موضوعات مطرح است. همین جا تأکید می‌کنم که انتخاب شهردار کار سختی است و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. همه گزینه‌های ما شاخص‌های لازم و توانمندی‌ها را دارند و همین موضوع انتخاب را سخت‌تر می‌کند.

برخی معتقدند که باید شهردار آینده تهران علاوه بر توجه به کالبد فیزیکی شهر، به کالبد فرهنگی، روانی و معنوی شهر هم توجه کند. ابوالفضل ترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: شهردار تهران باید علاوه بر توجه به کالبد فیزیکی شهر، به کالبد فرهنگی، روانی و معنوی شهر هم توجه داشته باشد.

شهردار تهران باید فردی توانمند، ساده‌زیست و اهل مشورت باشد

وی ادامه داد: علاوه بر توجه به رویکرد مدیریت نرم‌افزاری، در مدیریت شهری باید از مشارکت دادن و دخیل کردن مردم در امور شهری بهره برد و از مردم در انجام کارها و پروژه‌ها نظرخواهی کرد. شهردار تهران باید فردی توانمند، ساده‌زیست و اهل مشورت و اهل توجه به مردم و دارای تعامل باشد. مدیران پرهزینه جایی برای کار در شهرداری ندارند.

انقلابی بودن یکی از شاخص‌های انتخاب شهردار است که فرد به معنای واقعی کلمه انقلابی باشد. نادعلی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در این باره می‌گوید: ما به شاخص‌های انقلابی دقت کردیم. ما انقلابی بودن را به عنوان یک ضابطه کلی در ذهنمان درنظر گرفته‌ایم. یک شاخص کلی در نظر گرفتیم که اگر فرد فی‌الواقع به معنای و اقعی کلمه انقلابی باشد، او حتما تعهد خواهد داشت و حتما تخصص خواهد داشت و برای حل مسئله خردورزی جمعی خواهد کرد و حتماً دوندگی برای انجام امورش برای اداره شهر تهران و حل مسائل شهر تهران را خواهد کرد و البته حتماً تعامل با دیگر دستگاه‌ها را خواهد داشت.

وی ادامه داد: عنوان انقلابی خیلی مهم است، ولی به هر صورت کلی است و جزو شاخص‌های کیفی و کلی ماست.

شورای ششم می‌خواهد شهرداری کاری و کاردان را انتخاب کنند

عده‌ای منتقد بودند که چرا منتخبین ششمین دوره اسلامی شهر تهران گزینه‌های زیادی را برای شهرداری انتخاب کرده‌اند. جعفر بندی‌شربیانی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: کسوت مصادیق شهرداری نشان می‌دهد که شورای ششم قصد دارد شهرداری با آمادگی همه‌جانبه برای کار انتخاب کنند. شورای ششم می‌خواهد شهرداری کاری و کاردان را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: ما سعی می‌‌کنیم کیفیت را فدای کمیّت نکنیم و در بررسی مصادیق این موضوعات لحاظ می‌شود. ما باید رزومه افراد را بررسی و فردی قوی برای شهر انتخاب شود.

منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران شاخص‌های متعددی برای شهردار آینده تهران درنظر گرفتند. ناصر امانی منتخب شورای ششم در این باره گفت: در تمام جلساتی که حول تعیین شاخص‌های شهردار آینده تهران رایزنی کردیم گفته شد که شهردار باید از قدرت تعامل و اجماع‌سازی ارکان نظام برای پشتیبانی از مدیریت شهری بهره‌مند باشد.

وی ادامه داد: شهردار پایتخت باید توانایی و قدرت اجماع‌سازی و جلب حمایت قوای سه‌گانه برای مدیریت شهری داشته باشد.

امانی تاکید کرد: رزومه از گزینه‌ها دریافت و براساس معیارها و برنامه‌ها سنجش و درنهایت شهردار تهران انتخاب می‌شود.

به گفته امانی، به طور قطع اولویت اعضا چهره جهادی و عملیاتی است و از روز اول گفتیم که تلاش بر این است که شهر تهران یک مدیریت شهری غیرسیاسی داشته باشد. البته نظر شخصی بنده هم همین است یعنی فردی جهادی با روحیه عملیاتی به عنوان شهردار آینده تهران انتخاب شود.

گمانه‌زنی‌هایی هم در خصوص انتخاب کمیسیون‌های شورای ششم صورت گرفته است. پرویز سروری منتخب ششمین دوره شورای شهر گفت: بحث اصلی و زمانبر ما انتخاب شهردار بود که امیدواریم کاندیداها در فرصت مناسب برنامه‌هایشان را اعلام کنند و بعد از آن ما در خصوص هیأت رئیسه و ترکیب آن صحبت می‌کنیم.

حتما از نظر مشورتی دوستان و حامیانمان استفاده می‌کنیم

وی هرگونه فشار از بیرون به اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار را رد کرد و گفت: مطلقا اینگونه نیست، ولی حتما از نظر مشورتی دوستان و حامیانمان استفاده می‌کنیم، اما همه تصمیمات توسط اعضای شورای شهر اخذ می‌شود و اینگونه نیست که با فشار تصمیم‌گیری کنیم.

وی در خصوص یازده گزینه مطرح برای شهرداری گفت: بعد از بررسی برنامه‌ها با این افراد مصاحبه خواهیم کرد و در حضور همه اعضای منتخب برنامه این افراد بررسی، نقد و مورد سؤال قرار می‌گیرد و نهایتاً اعضای شورای منتخب بعد از بررسی برنامه‌ها به سه نفر رأی خواهند داد و از میان آنها شهردار انتخاب می‌شود.

براساس این گزارش، انتخاب شهردار تهران به مرحله دریافت برنامه از گزینه‌ها رسیده است. قرار است در این هفته گزینه‌های شهرداری برنامه‌های خود را ارائه و بعد از آن شورای شهری‌ها برای شهردار تصمیم‌گیری کنند. حال باید دید که منتخبین شورای ششم سکان اداره شهر را به دست چه کسی می‌سپارند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها