روسیه تجهیزات جنگی جدید به تاجیکستان انتقال داد

وزارت دفاع روسیه به دنبال تشدید وخامت در افغانستان تجهیزات جنگی جدیدی به پایگاهش در تاجیکستان انتقال داد.

روسیه تجهیزات جنگی جدید به تاجیکستان انتقال داد
کد خبر: 507121
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۰:۵۴

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع روسیه فیلمی از انتقال اولین تجهیزات جنگی و زره پوشهای خود به پایگاه 201 این کشور در تاجیکستان پخش کرد . در مجموع قرار است در این مرحله 17 زره پوش جدید در اختیار پایگاه 201 قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، فرمانده نیروهای مرکزی روسیه در این باره گفت که این ماشین های جنگی در ماه اگوست در زمایش مشترک روسیه، تاجیکستان و ازبکستان شرکت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد رزمایش مشترک این سه کشور برای آمادگی رزمی برای مبارزه با گروههای تروریستی و غیر قانونی از 5 آگوست ( 14 مرداد) آغاز خوهد شد .

پیش از این روسیه تانکهایش را در مرز تاجکیستان با افغانستان مستقر کرده بود.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:"سرگئی شایگو" و "شیرعلی میرزا"وزیران دفاع روسیه و تاجیکستان در گفت وگوی تلفنی درباره اوضاع مناطق مرزی تاجیکستان و افغانستان تبادل نظر کردند.

وزیران دفاع روسیه و تاجیکستان در خصوص اقدامات مشترک روسیه و تاجیکستان برای مقابله و خنثی کردن تهدیدهای مرتبط با وخامت اوضاع افغانستان گفت وگو کردند.

بر اساس گزارش رسانه های روسی، روسیه به تاجیکستان وعده داده است که در تاسیس یک پاسگاه مرزی با افغانستان به دوشنبه کمک کند.

روسیه از دو دهه پیش در دوشنبه پایتخت تاجیکستان پایگاه نظامی تاسیس کرده است و مقامهای این کشور اعلام کرده اند که این پایگاه را تقویت و در تحکیم امنیت مرزهای تاجیکستان و افغانستان به سازمان مرزبانی تاجیکستان کمک خواهند کرد.

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه طالبان به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن تر کرده است.

گروه طالبان در زمان حاضر تقریبا همه مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان را تحت کنترل دارد و چندی پیش صدها نفر از نیروهای افغانستانی به تاجیکستان گریختند.

تاجیکستان و افغانستان حدود یک هزار و 400 کیلومتر مرز مشترک دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها