کد خبر: 507191
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نگرانی از اسکان دائمی همکاران افغانستانی ارتش آمریکا در کشور ثالث

مسئولان آمریکایی اعلام کردند بیش از 35 هزار مترجم افغانستانی و اعضای خانواده‌ آنها که پس از خروج نظامیان آمریکایی جان‌شان در معرض خطر قرار گرفته به طور موقت به پایگاه‌های آمریکا مستقر در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس منتقل می‌شوند.

نگرانی از اسکان دائمی همکاران افغانستانی ارتش آمریکا در کشور ثالث
کد خبر: 507191
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مشکل مترجمان افغانستانی همکار با ارتش آمریکا به یک معضل برای این کشور تبدیل شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، مسئولان آمریکایی اعلام کردند بیش از 35 هزار مترجم افغانستانی و اعضای خانواده‌ آنها که پس از خروج نظامیان آمریکایی جان‌شان در معرض خطر قرار گرفته به طور موقت به پایگاه‌های آمریکا مستقر در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس منتقل می‌شوند.

به نوشته رسانه‌های عربی، بعد از آنکه یکی از مترجمان همکار با ارتش آمریکا در افغانستان گردن زده شد، آمریکایی‌ها به صرافت انتقال موقت این افراد به 2 پایگاه خود در قطر و کویت افتاده‌اند.

مسئولان آمریکایی اطلاع داده‌اند مشغول آماده‌سازی خانه‌های موقتی در پایگاه السیلیه قطر و پادگان پورینگ کویت هستند تا این افراد به آنجا منتقل شوند.

به گفته رسانه‌های مزبور، ارتش آمریکا در حال انتقال مواد غذایی و بهداشتی برای این افراد به 2 منطقه نامبرده است.

گفته می‌شود این افراد حداقل به مدت 18 ماه در این 2 کشور اسکان داده خواهند شد تا به تدریج ترتیب صدور ویزا و اقامت آنها در آمریکا داده شود.

تاکنون آمریکا فقط با مهاجرت 2500 مترجم افغانستانی و اعضای خانواده آنها به آمریکا موافقت کرده است.

گفتنی است آمار کلی مترجمان و خانواده‌هایشان که بعد از خروج ارتش آمریکا جان‌شان به خطر افتاده بیش از 50 هزار نفر است و برخی از رسانه‌ها از احتمال اسکان دائمی آنها در کشورهای ثالث سخن به میان می‌آورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها