جهاد اسلامی عضویت اسراییل در اتحادیه آفریقا به عنوان ناظررا محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر را به شدت محکوم کرد.

جهاد اسلامی عضویت اسراییل در اتحادیه آفریقا به عنوان ناظررا محکوم کرد
کد خبر: 507244
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۰۹:۲۴:۳۳

اعتمادآنلاین| «طارق سلمی» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که این مساله بیانگر اوج نفوذ رژیم صهیونیستی است که حتی توانسته اتحادیه آفریقا را هم تحت سیطره خود درآورد و این امری بسیار خطرناک برای ثبات و امنیت کشورهای آفریقایی است.


به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از سلمی اظهار کرد که پذیرفتن رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر، به معنی انحطاط و عقب‌گرد در سیاست‌های کشورهای آفریقایی است که دهه‌ها با اشغالگری و نژادپرستی دست و پنجه نرم کردند و ملت‌های آنان علیه استعمار و نژادپرستی دست به انقلاب‌های بزرگی زدند.


وی گفت که ملت‌های آفریقایی که همیشه حامی ملت مظلوم فلسطین و برقراری عدالت بودند، هرگز این مساله را نخواهند پذیرفت.


سخنگوی سازمان جهاد اسلامی فلسطین، احزاب و جریان‌های آزاد در کشورهای آفریقایی را به اعلام مخالفت با این تصمیم که می‌تواند خطرهای زیادی برای قاره آفریقا در پی داشته باشد، فراخواند.


پیشتر نیز جنبش اسلامی حماس در بیانیه ای حضور رژیم صهیونیستی را به عنوان «عضو ناظر» در اتحادیه آفریقا محکوم کرد.


حماس روز شنبه در این بیانیه، تصمیم اتحادیه آفریقا را تکان دهنده و مذموم توصیف و تاکید کرد که این تصمیم فرصت بیشتری در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد تا برنامه های خود را برای از بین بردن حقوق فلسطینی ها و ادامه جنایات وحشیانه اش علیه مردم فلسطین ادامه دهد.


حماس در این بیانیه گفته که متأسفانه این تصمیم توسط کشورهای قاره آفریقا اتخاذ شده که قرن هاست از یوغ استعمار و نژادپرستی رنج می برند.


بیانیه افزوده است که کشورهای قاره آفریقا از گذشته تاکنون شاهد گسترش مبارزه عادلانه خود برای کسب استقلال و آزادی بوده اند و اکنون ملت فلسطین منتظر حمایت قاطع و مستمر از سوی آنها برای آزادی سرزمین خود است.


حماس از اتحادیه آفریقا خواسته که رژیم صهیونیستی را از این سازمان اخراج کند.


رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از سال 2002 به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا پیوست.


وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر رژیم اسرائیل در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی، به عنوان عضو ناظر، استوارنامه خود را تقدیم اتحادیه آفریقا کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها