کد خبر: 507264
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۰۹:۵۸:۰۰
| |

رئیس پلیس راهور پایتخت خبر داد:

جابجایی حیوان در خودرو باید با جعبه مخصوص باشد/ احضار 2800 راننده پرخطر

رئیس پلیس راهور پایتخت درباره برخورد با سگ‌گردانی در خودرو گفت: این موضوع در دستورکار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می‌شود؛ جابجایی حیوان در خودرو باید با جعبه مخصوص بوده و نباید حیوان در خودرو رها باشد.

جابجایی حیوان در خودرو باید با جعبه مخصوص باشد/ احضار 2800 راننده پرخطر
کد خبر: 507264
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۰۹:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «سردار محمد حسین حمیدی» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه به تحلیل ترافیک تهران و تصادفات، تخلفات در طرح ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد شبانه و طرح موتوریار و ... اشاره و اظهار داشت: از امروز با پایان تعطیلات 6 روزه در تهران به چرخه عادی بازگشته و تمام برنامه ها و طرح های ترافیکی و محدودیت هایی که قبلا وجود داشت به قوت خود باقی است.

رئیس پلیس راهور پایتخت به اجرای طرح موتوریار اشاره و تصریح کرد: کاهش تلفات با طرح موتوریار ادامه دارد؛ در این طرح 98311 نفر آموزش میدانی فراگرفته و موتورسیکلت های آنها به پارکینگ منتقل نشد؛ همچنین 2 درصد نسبت به سال گذشته تلفات، تصادفات و تخلفات در این حوزه کاهش داشته در حالی که در سال گذشته در بخش موتورسیکلت آمارهای خوبی نداشتیم.

وی با بیان اینکه تداوم طرح موتوریار با جدیت و قوت در دستور کار بوده و پلیس پذیرای پیشنهادات و انتقادات تمام افراد صاحب نظر است، بیان داشت: طرح موتوریار بخش زیادی از حواشی را به صفر رساند و یکی از اقدامات جایگزینی است که به جای توقیف و کفی مورد استفاده قرار می گیرد.

سردار حمیدی ادامه داد: در چند ماه ابتدای سال جاری با همکاری و اقدامات خوب شهرداری تهران 76 نقطه از 536 نقطه حادثه خیز شهر تهران اصلاح شد؛ این نقاط، کور بوده که با تامین بودجه و هماهنگی خوبی که صورت گرفت برطرف شد؛ به عنوان مثال آرام سازی شبکه معابر یکی از این اقدامات است چراکه این اقدامات ایمنی عابر پیاده را به همراه دارد.

وی درباره قطعی برق گفت: ما امسال قطعی برق را داشتیم که در ابتدا مشکلاتی را به همراه داشت که با حضور به موقع اقدامات همکاران من مشکلات کاهش پیدا کرد؛ اگرچه مشکل خاصی در حوادث نداشتیم. همچنین با نورافشانی در نقاط کور مانند زیر پل ها امکان مخفی شدن افراد معلوم الحال را از بین برده و این اقدامات در دستور کار همکاران من و شهرداری قرار گرفته است.

سردار حمیدی با اشاره به تشدید برخورد با رانندگان پرخطر گفت: تعداد این افراد کم است، 2818 راننده پرخطر را احضار کردیم که مورد آموزش قرار گرفته و تذکر کتبی از آنها و برایشان پرونده تشکیل شد تا اگر تخلف خود را تکرار کردند، احکام خوبی برای آنها از سوی مراجع قضایی صادر شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی اعلام کرد: 5893 دستگاه موتورسیکلت رسوبی در شهر تهران ترخیص شد؛ همچنین در این مدت 720 دستگاه خودروی رسوبی که در پارکینگ ها بود با تخفیفاتی که به آنها داده شد نیز ترخیص شدند؛ در تهران حدود ده هزار خودروی رسوبی در پارکینگ ها وجوددارد.

سردار حمیدی افزود: اجرای طرح برخورد با تخلف پوشش پلاک نیز به جد ادامه دارد و تاکنون بیش از 44 هزار و 497 خودرو اعمال قانون و 760 دستگاه وسیله نقلیه توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 رشد داشته است.

رییس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: برخورد با تخلفات حادثه ساز 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است؛ همچنین تصادفات منجر به فوت در 3 ماهه نخست سال جاری برای سومین سال متوالی علی رغم افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی کاهش داشته است.

وی افزود: میانگین زمان رسیدگی به تصادفات از 12 دقیقه به ده و نیم دقیقه کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با سگ‌گردانی در خودرو گفت: این موضوع در دستورکار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود و نه فقط سگ که هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول این برخورد می‌شود چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می‌شود. جابجایی حیوان در خودرو باید در جعبه و باکس مخصوص باشد و نباید حیوان در خودرو رها باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها