کد خبر: 507324
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۲:۰۸:۰۰
| |

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد و محیط‌زیستی:

دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت سلامت و محیط‌زیست بود / هرکس منصفانه امروز را با 8 سال قبل مقایسه کند می‌تواند ببیند که چه شرایطی ایجاد شده / آمار روزهای پاک، در منطقه‌ای از 20 روز به 80 روز رسیده؛ یعنی 4 برابر؛ این موضوع را در کلان‌شهرها هم شاهد هستیم /

رئیس‌جمهوری گفت: دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت سلامت و محیط‌زیست بود و دولتی که به محیط‌زیست و سلامت مردم و همچنین بیمه اهمیت می‌داد. هرکس منصفانه قضاوت کند امروز را با 8 سال پیش مقایسه کند کاملاً می‌تواند مشاهده کند چه شرایطی ایجاد شده است.

دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت سلامت و محیط‌زیست بود / هرکس منصفانه امروز را با 8 سال قبل مقایسه کند می‌تواند ببیند که چه شرایطی ایجاد شده / آمار روزهای پاک، در منطقه‌ای از 20 روز به 80 روز رسیده؛ یعنی 4 برابر؛ این موضوع را در کلان‌شهرها هم شاهد هستیم /
کد خبر: 507324
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۲:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های سازمان ملی مناطق آزاد و حفاظت محیط زیست گفت: بخشی از پروژه‌ها مربوط به مناطق آزاد بود که الحمدالله در طول این 8 سال این مناطق فعالیت‌های خوبی را انجام دادند و مسیر را تسهیل کردند.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهور ادامه داد: تلاش ما این بود مناطق آزاد از مسیر واردکننده کالا و مسیر واردکننده مسافری، مسیری برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات باشد. این مناطق مورد نیاز مردم و جزء اسرار استان‌ها بود که کارهای بزرگی در این مناطق انجام شد.

وی تاکید کرد: امروز 15 منطقه آزاد در کشور داریم که اگر مابقی هم آزاد شود، مانند امروز می‌توانیم شاهد باشیم که کشور را در مسیر تعامل سازنده با کشورهای همسایه و جهان قرار دهد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: بخش دوم امروز افتتاح ما مربوط به محیط زیست بود در این مسئله ما تلاشی داشتیم برای توسعه و احیای محیط‌زیست و همچنین برای جدی گرفتن محیط زیست مردم تلاش کردیم.

وی بیان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم به حق دولت سلامت و محیط زیست بود و دولتی که به محیط زیست و سلامت مردم و همچنین بیمه اهمیت می‌داد.

روحانی خاطرنشان کرد: بخشی از سلامت مردم مربوط به بهداشت و درمان بخشی به محیط زیست مربوط بود و هرکس منصفانه قضاوت کند امروز را با 8 سال پیش مقایسه کند کاملاً می‌تواند مشاهده کند چه شرایطی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می‌شود هوایی که در یک منطقه به صورت پاک 20 روز بوده است به 80 روز تبدیل شده است، اینکه ریل را توسعه دادیم برای محیط زیست است. اینکه ما موتورها را یورو 4 یا 5 می‌کنیم و یا به روز می‌کنیم یعنی محیط زیست. اینکه بنزین و گازوئیل را به سمت یورو 4 و 5 می‌بریم برای محیط زیست است. اینکه همه اتوبوس‌ها را گازی کردیم و حتی کار برقی کردن هم همین اخیرا افتتاح و شروع شد، برای محیط زیست است.

روحانی گفت: اینکه جنگل‌ها و مراتع توسعه پیدا می‌کند برای محیط زیست است. اینکه جلوی ریزگردها گرفته می‌شود، برای محیط زیست است. اینکه از مناطق حفاظت و پاسداری می‌کنیم، برای محیط زیست است. اینکه ما امروز در کشورمان شاهد هستیم نیروگاه‌های ما که قبلاً با مازوت و گازوئیل حرارت و انرژی‌شان تامین می‌شد، امروز با گاز انجام می‌شود برای محیط زیست است. اینکه مسئله گازرسانی به روستاها را از 14 هزار روستا به 33 هزار روستا رساندیم یعنی محیط زیست یعنی حفظ شود و مردم در سلامت باشند.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها