کد خبر: 507373
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۴:۲۱:۳۸
| |

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم:

مذاکرات قطع نمی‌شود/ مانند آمریکایی‌ها در مذاکرات یک صدا باشیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: بعید به نظر می‌رسد که مذاکرات قطع شود؛ آمریکایی‌ها خود را آماده کرده و بر ایران فشار وارد می‌کنند، به خصوص فروش نفت ایران به چین را به عنوان یک حربه جدید در نظر دارند و به عنوان ابزار فشار بر تیم مذاکره کننده جدید، به کار خواهند برد.

مذاکرات قطع نمی‌شود/ مانند آمریکایی‌ها در مذاکرات یک صدا باشیم
کد خبر: 507373
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۴:۲۱:۳۸

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اعلام جرم علیه دولت و رئیس جمهور در بحث مذاکرات و برجام گفت: مذاکرات وین دو قسمت داشته است یک قسمت آن در رابطه با مذاکراتی بوده که با 1+4 بوده و یک قسمت، مذاکرات غیرمستقیمی بوده که با آمریکایی ها وجود داشت. مجلس طرحی تصویب کرده که، چه مطالبی و چه خطوطی و چه نقشه راهی برای این مذکرات باید وجود داشته باشد. اصل مذاکره را هم چون مجلس یازدهم تصویب کرده نه خلاف بوده و نه جرم است.


به گزارش برنا، او افزود: خود مجلس آن را تصویب کرده و آقای عراقچی هم به عنوان معاون سیاسی وزارت خارجه مذاکرات را انجام داده و مذاکره سرخود، مخفی و سری وجود نداشته است. بنابراین من فکر می کنم که این نوع ادبیات در حال حاضر خیلی مناسب نیست و اعلام جرم و این مسائل باعث تضعیف مذاکره کننده خواهد شد و حتی اگر که گوینده این مطالب به منافع ملی خیلی معتقد و پایبند هم باشد، این نوع مباحث جز تضعیف منافع ملی چیز دیگری ندارد.

این نماینده مجلس دهم اضافه کرد: فارغ از اینکه نوع مذاکرات چه باشد باید به هیات تطبیق تصویب برود و بررسی شود. تصمیم نهایی توسط تیم مذاکرات گرفته نشده و بنابراین من فکر می کنم که در دولت آینده هم، این مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد. منتها قطعا تیم مذاکره کننده و افرادی که برای مذاکرات تعیین خواهند شد، برخی روندها را تصحیح خواهند کرد.


او تصریح کرد: بعید به نظر می رسد که مذاکرات قطع شود. آمریکایی ها خود را آماده کرده اند و بر ایران فشار وارد می کنند، به خصوص فروش نفت ایران به چین را به عنوان یک حربه جدید در نظر دارند و به عنوان ابزار فشار بر تیم مذاکره کننده جدید به کار خواهند برد. بنابراین من فکر می کنم، چون موضوع مذاکرات ملی است و با منافع ملی سروکار دارد باید دست از تخریب های سیاسی و تضعیف تیم های مذاکره کننده برداریم.


جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: می بینیم که چگونه آمریکایی ها، دموکرات ها و جمهوری خواهان در یک مسیر حرکت می کنند و ما هم در این موضوع باید یکصدا باشیم و به آن چیزی که مربوط به منافع ملی است، فکر کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها