کد خبر: 507389
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۶:۵۶:۵۸
| |

اجرایی شدن تعویق اجرای حکم حبس رضا گلپور به دلیل اِعمال ماده 477 توسط رئیس قوه قضاییه

گلپور پس از حدود 28 ماه حبس در بازداشتگاه دوی الف اوین؛ توسط قاضی زرگر رئیس شعبه 36 دادگاه انقلاب اسلامی از این اتهام تبرئه گردید؛ اما به عناوین دیگری نظیر ارتباط با دول متخاصم، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی و خارجی ایران، اهانت به مسئولین، تبلیغ علیه نظام و پرداخت جریمه نقدی در پی شکایت شخصی جعفری دولت آبادی دادستان تهران به بیش از بیست و نه سال و شش ماه حبس و چهار میلیون تومان جریمه محکوم شده بود.

اجرایی شدن تعویق اجرای حکم حبس رضا گلپور به دلیل اِعمال ماده 477 توسط رئیس قوه قضاییه
کد خبر: 507389
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۶:۵۶:۵۸

اعتمادآنلاین| با توجه به اِعمال ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری توسط آیت الله رئیسی و ارجاع پرونده رضا گلپور به دیوانعالی کشور در دو ماه گذشته، سلمان گلپور چمرکوهی، پدر این پژوهشگر از ابلاغ اعمال ماده 478 (تعویق اجرای حکم تا صدور حکم مجدد با توجه به تجویز اعاده دادرسی به امر رئیس قوه قضائیه) در پرونده پسرش خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رضا گلپور بدواً به اتهام جاسوسی برای اسراییل در تاریخ 1395/8/18 توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه و در پی اظهارات و ادعاهای محمدحسین رستمی مدیر سایت عماریون دستگیر گردید.

پس از حدود 28 ماه حبس در بازداشتگاه دوی الف اوین؛ توسط قاضی زرگر رئیس شعبه 36 دادگاه انقلاب اسلامی از این اتهام تبرئه گردید؛ اما به عناوین دیگری نظیر ارتباط با دول متخاصم، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی و خارجی ایران، اهانت به مسئولین، تبلیغ علیه نظام و پرداخت جریمه نقدی در پی شکایت شخصی جعفری دولت آبادی دادستان تهران به بیش از بیست و نه سال و شش ماه حبس و چهار میلیون تومان جریمه محکوم شده بود.


گلپور در طول مدت 56 ماه اخیر حبس خود، نتوانست از مرخصی استفاده نماید.


ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری تصریح می دارد «در صورتی که رئیس قوه قضائیه رای قطعی صادره از هریک از مراجع قضائی را خلاف شرع بین تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می یابد رسیدگی و رای قطعی صادر نماید. شعب خاص مذکور مبنیاً بر خلاف شرع بین اعلام شده، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به عمل می آورند و رای مقتضی صادر می نمایند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها