کد خبر: 507450
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۰۹:۰۶:۴۸
| |

جنبش النجباء:

به هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی ادامه می‌دهیم

جنبش "النجباء" عراق اعلام کرد که این کشور نیازی به نیروهای آمریکایی ندارد و حتی بعد از تغییر نام این نیروها مقاومت به هدف قرار دادن آن‌ها ادامه خواهد داد.

به هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی ادامه می‌دهیم
کد خبر: 507450
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۰۹:۰۶:۴۸

اعتمادآنلاین| نصر الشمری، معاون دبیرکل النجباء عراق به المیادین گفت: عراق نیازی به نیروهای آمریکایی ندارد. جنایت‌های آمریکا در عراق به ویژه ترور رهبران از طریق نیروهای هوایی صورت می‌گرفت. ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم. النجباء با وجود هیچ گونه نیرویی در عراق موافق نیست. ما خواهان خروج کامل نیروهای آمریکایی هستیم. موضع رسمی عراق که اعلام کرد "به نیروهای آمریکایی نیازی نیست" موضع خوبی بود. پارلمان عراق با اکثریت آرا با اخراج نیروهای آمریکایی موافقت کرد. پارلمان نماینده بیشتر مردم عراق است. نیروهای آمریکایی هیچ گونه هشداری درباره حمله داعش به عراق برای بیش از سه سال ندادند و هیچ کمکی هم برای مقابله با داعش نکردند.

به گزارش ایسنا، الشمری گفت: چه کسی تضمین می‌کند که نیروهای آمریکایی در عراق تحت عنوان مشاور تقویت نشوند. حریم هوایی عراق تحت سیطره نیروهای آمریکایی است. پایگاه‌های عراقی از سوی اسرائیل هدف قرار نگرفته‌اند بلکه تبادل نقش‌ها با نیروهای آمریکایی صورت گرفته است. ما بازگشت به تهدید به سلاح بین گروه‌های عراقی را قبول نمی‌کنیم. ربط دادن تمام گروه‌های مخالف اشغالگران در منطقه به ایران ظلم به این گروه‌هاست. ما به هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در عراق حتی بعد از تغییر نامشان ادامه می‌دهیم.

این اظهارات بعد از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در کاخ سفید ایراد شد. بایدن اعلام کرد که کشورش به مأموریت‌های جنگی در عراق طی سال میلادی جاری پایان می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها