کد خبر: 507494
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۰:۳۵:۰۰
| |

سه‌گانه جدید «جن‌گیر» ساخته می‌شود

کمپانی یونیورسال از ساخت یک سه‌گانه جدید از فیلم ترسناک «جن‌گیر» با بودجه چشمگیر 400 میلیون دلاری خبر داد.

سه‌گانه جدید «جن‌گیر» ساخته می‌شود
کد خبر: 507494
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۰:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «الن برنستاین» بازیگر برنده اسکار که در قسمت اصلی فیلم معروف «جن گیر» محصول 1973 بازی کرده بود، قرار است در این سه گانه جدید بار دیگر به دنیای ترسناک و دلهره آور جن گیر وارد شود و نقش «کریس مک نیل» را تکرار کند.

به گزارش ایسنا، همچنین «دیوید گوردن گرین» کارگردانی سه گانه جدید «جن گیر» را بر عهده خواهد داشت و تاریخ اکران 13 اکتبر 2023 برای رونمایی از قسمت نخست این فیلم در نظر گرفته شده و درباره تاریخ نمایش دو قسمت بعدی این سه گانه هنوز تصمیم گیری نشده است، اگرچه این احتمال وجود دارد که سامانه نمایش آنلاین «Peacock» متعلق به یونیورسال، عرضه این قسمت ها را برعهده داشته باشد.

«دیوید گوردون گرین» در سال 2018 فیلم موفق «هالووین» را ساخت که با بودجه 10 میلیون دلاری به فروش 255 میلیون دلار دست یافت و دو قسمت جدید این فیلم سینمایی با نام های «هالووین می کشد» و «هالووین پایان می دهد» را نیز نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی کرده است.

نسخه اصلی «جن گیر» در سال 1973 به کارگردانی «ویلیام فردکین» و بر اساس رمانی به همین نام نوشته «ویلیام پیتر بلتی» به سینما آمد و به عنوان یکی از موفق ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما به فروش 441 میلیون دلاری دست یافت و برای 44 سال پرفروش ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما بود تا رکورد آن توسط فیلم «آن» شکسته شد. «جن گیر» در 10 شاخه نامزد اسکار شد و دوجایزه نیز دریافت کرد.

فیلم هایی که در ادامه نسخه اصلی «جن گیر» (1973) ساخته شدند هیچ یک به موفقیتی در سطح آن دست نیافتند. «جن گیر 2: مرتد» در سال 1977 ساخته شد و علی رغم نقش آفرینی «ریچارد برتون» و «لیندا بلر» بازیگر فیلم اصلی «جن گیر»، از آن به عنوان یکی از بدترین فیلم های تاریخ سینما یاد می شود. «جن گیر 3» به کارگردانی خودِ «ویلیام پیتر بلتی» با بازخوردهای بهتری رو به رو شد اما هیچگاه با فیلم اصلی قابل مقایسه نبود. فیلم «جن گیر: آغاز» محصول 2004 نیز از لحاظ هنری و تجاری با یک شکست رو به رو شد.

«ویلیام فردکین» پیش از این هرگونه مشارکت در ساخت قسمت های جدید فیلم ترسناک «جن گیر» را رد کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها