کد خبر: 507501
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۰:۵۸:۱۵
| |

محققان ژاپنی در فیتوپلانکتون های قطب شمال ماده تولید بنزین کشف کردند

محققان ژاپنی می گویند در دریای قطب شمال فیتوپلانکتون هایی کشف کرده اند که می تواند ماده ای مشابه بنزین و سوخت های دیزلی را تولید و ذخیره کند.

محققان ژاپنی در فیتوپلانکتون های قطب شمال ماده تولید بنزین کشف کردند
کد خبر: 507501
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۰:۵۸:۱۵

اعتمادآنلاین| محققان آژانس فناوری و علوم دریایی زمینی ژاپن نمونه های فیتوپلانکتون جمع آوری شده توسط شناور تحقیقاتی «میرای» در سال 2013 در دریای قطب شمال را کشت داده و مطالعه کردند.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری "ان.اچ.کی"، آنها نوعی جلبک کشف کردند که تنها می تواند میزان کمی از این ترکیبات را ذخیره کند. با این حال، از آنجایی که با تغییراتی می توان میزان بیشتری از این ترکیبات را تولید کرد، این کشف امید برای توسعه بیوسوخت را بالا می برد.

در گذشته نیز جلبلکی که ماده روغنی خاصی را تولید می کند کشف شده بود، اما این محققان می گویند این اولین گزارش درباره فیتوپلانکتون است که می تواند ماده ای مشابه در بنزین و سوخت دیزلی را ذخیره کند.

خانم هارادا نائومی محقق ارشد این موسسه گفت در ابتدا آنها فکر می کردند که باید نوعی سوخت وارد این جلبک شده باشد، بنابراین، چندین بار تجزیه و تحلیل را تکرار کردند.

او اظهار کرد: از این نتیجه غیرمنتظره تعجب کردند.

هارادا گفت: برخی از میدان های نفتی در مدت زمان نسبتا کوتاهی تشکیل شده، از این رو ممکن است چنین ارگانیسم هایی در این کار دست داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها