کد خبر: 507547
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۳:۰۶:۰۰
| |

ایشی‌گورو در فهرست نامزدهای اولیه «بوکر» قرار گرفت

فهرست نامزدهای اولیه جایزه ادبی «بوکر»، یکی از معتبرترین جوایز ادبی جهان درحالی اعلام شد که نام «کازوئو ایشی‌گورو» نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.

ایشی‌گورو در فهرست نامزدهای اولیه «بوکر» قرار گرفت
کد خبر: 507547
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فهرست نامزدهای اولیه «بوکر» سال 2021 روز سه‌شنبه اعلام شد و نام «کازوئو ایشی‌گورو»، «ریچل کاسک» و «ریچارد پاورز» نیز در بین فهرست 13 نفره این جایزه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، «ایشی‌گورو» در سال 1989 برای کتاب «بازمانده روز» برنده جایزه بوکر شد و اکنون بار دیگر شانس کسب این جایزه ادبی 50هزار پوندی با رمان «کلارا و خورشید» برای این نویسنده فراهم شده است.

«کلارا و خورشید» که نخستین رمان این نویسنده از زمان کسب جایزه نوبل ادبیات محسوب می‌شود، داستان دختری 14 ساله‌ و دوست مصنوعی‌اش‌ را روایت می‌کند که با آن اوقات تنهایی‌اش را سپری می‌کند.

«ایشی‌گورو» برای کسب این جایزه با نویسندگانی همچون «ریچارد پاورز» برای رمان «سردرگمی» و «ریچل کاسک» برای کتاب «مکان دوم» به رقابت خواهد پرداخت.

جایزه بوکر هرساله به برترین رمانی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در بریتانیا یا ایرلند منتشر شده باشد تعلق می‌گیرد. امسال چهار نفر از نامزدهای اولیه را نویسندگان آمریکایی تشکیل داده‌اند. همچنین تنوع 13 اثر برگزیده در مضمون و ادبیات قابل توجه است.

بسیاری از نامزدهای این دوره از جایزه به موضوع نژاد پرداخته‌اند که از جمله آن‌ها به «قول» نوشته «دیمون گالگوت» و «مردان خوش‌اقبال» نوشته «نظیفه محمد» می‌توان اشاره کرد.

«آنوک ارودپگاسام» برای «سفری به شمال»، «نیتن هریس» برای «شیرینی آب»، «کارن جنینگس» برای «یک جزیره»، «ماری لاوسون»، «شهری به نام تسکین»، «پاتریشیا لاکوود» برای «کسی درباره این حرفی نمی‌زند»، «سونجیو ساهودا» برای «اتاق چینی»، «مگی شیپ‌استد» برای «دایره عظیم» و «فرانسیس اسپافورد» برای «جاودانگی تابان» دیگر نویسندگان این فهرست به شمار می‌روند.

فهرشت شش‌نفره نامزدهای نهایی این جایزه چهاردهم سپتامبر معرفی خواهند شد و برنده نهایی جایزه 50هزار پوندی نیز طی مراسمی در سوم نوامبر مشخص خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها