کد خبر: 507549
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۳:۱۸:۲۳
| |

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

آمار فوتی‌های کرونا در آبان ماه به زیر 50 نفر می‌رسد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با انجام واکسیناسیون کرونا برای حدود 20 میلیون نفر از گروه‌های پرخطر، در آبان ماه به‌ طورقطع میزان مرگ و میر بسیار کم خواهد شد و به زیر 50 نفر می‌رسد.

آمار فوتی‌های کرونا در آبان ماه به زیر 50 نفر می‌رسد
کد خبر: 507549
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۳:۱۸:۲۳

اعتمادآنلاین| علیرضا رئیسی در یک گفت وگوی خبری افزود: واکسیناسیون کرونا را روز پنجشنبه مصادف با عید غدیر برای گروه‌های معلمان، شاغلان سیستم حمل و نقل از جمله تاکسی‌داران، خبرنگاران و زندانی‌ها به‌طور همزمان ها برای خبرنگاران و زندانیان شروع خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: این واکسیناسیون همچنین برای 500 هزار نفر از بیماران دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند، انجام می‌شود و از هفته آینده برنامه خود را شروع می‌کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: مجموع افراد دارای دیابت و گیرنده انسولین بالغ بر حدود چهار میلیون نفر است که با احتساب 15 میلیون و 700 هزار نفر افراد بالای 50 سال ما در زمره گروه های بسیار پرخطر ما هستند و بیشتر مرگ و میر در همین گروه است بنابراین اگر این واکسیناسیون را انجام بدهیم در آبان ماه قطعا میزان مرگ و میر بسیار کم خواهد شد و زیر 50 نفر می‌رسد.

به گزارش ایرنا، تا کنون 8 میلیون و 241 هزار و 852 نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و 426 هزار و 697 نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 10 میلیون و 668 هزار و 549 دُز رسید.

از ابتدای شیوع کرونا در ایرنا (اسفند 98) تا کنون 89 هزار و 122 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها