کد خبر: 507595
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۹:۲۶:۰۳
| |

سازمان میراث فرهنگی استان گیلان از کشف تونلی باستانی در شهر رشت خبر داد

ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با بررسی بقایایی در محدوده‌ی کوه‌های اطراف امامزاده هاشم و روستای گلسرک رشت، تونلی زیرزمینی در این منطقه کشف شده است.

سازمان میراث فرهنگی استان گیلان از کشف تونلی باستانی در شهر رشت خبر داد
کد خبر: 507595
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۹:۲۶:۰۳

اعتمادآنلاین| ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با بررسی بقایایی در محدوده‌ی کوه‌های اطراف امامزاده هاشم و روستای گلسرک رشت، تونلی زیرزمینی در این منطقه کشف شده است.

او افزود: این تونل زیر زمینی به طول تقریبی 700 متر شامل برج ها، پله‌های زیرزمینی، زاغه‌های مهمات و اتاق سربازان به صورت شمالی - جنوبی ساخته شده است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه سنگ‌های مالوان، آجر‌های فشاری و سنگ‌های رودخانه‌ای از جمله مصالح به کار رفته برای ساخت این تونل است گفت: در فاصله‌ 10 الی 20 متر برج‌های نگهبانی قرار گرفته و دسترسی به برج‌ها از طریق تونل و با کمک پله‌های زیر زمینی امکان پذیر است.

ولی جهانی افزود: قرار گرفتن تونل در کنار کاروانسرای لات و بقایای قلعه تاریخی می‌تواند از جاذبه‌های گردشگری مهم در منطقه محسوب شود.

او تصریح کرد: این سازه زیرزمینی به ابعاد مختلف است و در برخی نقاط، اتاق‌ها مستطیل شکل با سقف نورگیر، به نظر می‌رسد اتاق سربازان یا انبار مهمات باشد که پس از ساخت تونل، روی سقف با خار و خاشاک پوشانده می‌شد تا امکان رویت آن را سخت و دشوار کند.

اطلاعات بیشتر از این سازه پس از بررسی‌های باستان شناسی ارایه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها