کد خبر: 507728
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۱۴:۱۵:۱۹
| |

با حضور رییس جمهوری:

طولانی‌ترین تونل جاده‌ای خاورمیانه فردا افتتاح می‌شود

«تونل البرز» واقع در قطعه دوم آزادراه تهران- شمال به طول 6.5 کیلومتر که به عنوان طولانی‌ترین تونل جاده‌ای و آزادراهی خاورمیانه محسوب می‌شود، فردا به طور آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد.

طولانی‌ترین تونل جاده‌ای خاورمیانه فردا افتتاح می‌شود
کد خبر: 507728
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۱۴:۱۵:۱۹

اعتمادآنلاین| هدف ساخت تونل البرز، اتصال جبهه جنوبی به جبهه شمالی آزادراه تهران- شمال در استان مازندران است.

به گزارش ایرنا، با افتتاح این تونل تمام گردنه هایی که برای تونل فعلی کندوان در زمستان برفگیر بود حذف و با عبور از تونل البرز به صورت ایمن، تردد صورت می گیرد. هم‌چنین مسیر رفت به سمت شمال از داخل تونل البرز و برگشت از طریق تونل فعلی کندوان انجام می شود.

منطقه 2 آزادراه تهران- شمال به طول 22 کیلومتر در حال ساخت قرار دارد. برآورد اولیه منابع مالی برای اجرای منطقه 2 آزادراه تهران-شمال (باند اول) 2هزار میلیارد تومان بود که به دلیل تورم سال 99 و شاخص تعدیل به حدود 3هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

در مجموع بودجه مورد نیاز برای تکمیل آن 2هزار و 200 میلیارد تومان است که یک هزار و 100 میلیارد تومان آن توسط بنیاد و یک هزار و 100 میلیارد تومان توسط دولت تامین می‌شود.

مسیر تونل البرز در انتهای منطقه 2 آزادراه تهران- شمال و ابتدای منطقه 3 آزادراه است، پل زنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه 2 و آغاز منطقه 3 آزادراه تهران - شمال است و جاده دسترسی تونل البرز از پل زنگوله شروع می‌شود. جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و 2 پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم می‌شود.

باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا پایان 1400 به بهره برداری خواهد رسید و باند برگشت نیز در سال آینده راه اندازی خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها