کد خبر: 507813
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۹:۰۰
| |

المپیک 2020| برنامه نمایندگان دو و میدانی ایران در المپیک توکیو مشخص شد

نمایندگان دو و میدانی ایران از صبح جمعه در بازی‌های المپیک توکیو به میدان می‌روند.

المپیک 2020| برنامه نمایندگان دو و میدانی ایران در المپیک توکیو مشخص شد
کد خبر: 507813
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مسابقات رشته دو و میدانی بازی‌های المپیک توکیو از صبح جمعه و با مرحله مقدماتی ماده دو 100 متر زنان آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرزانه فصیحی در گروه 2 مرحله مقدماتی از ساعت 4:37 به وقت تهران باید به مصاف دوندگانی از عربستان، نپال، کویت، گوام، چین تایپه، اندونزی، مالزی و لائوس برود. فقط ورزشکارانی که سهمیه یونیورسالیتی کسب کرده‌اند در این مرحله شرکت می‌کنند و دوندگانی که با کسب ورودی المپیک جواز حضور در این مسابقات را به دست آورده‌اند از یک مرحله بالاتر وارد گردونه رقابت می‌شوند.

در میان نفرات حاضر در گروه 2 مرحله مقدماتی، فصیحی بهترین رکورد شخصی و بالاترین رتبه در رده‌بندی جهانی را دارد و شانس اول صعود از این گروه است. مرحله مقدماتی این ماده در سه گروه برگزار می‌شود و در نهایت سه نفر برتر هر گروه و سریع‌ترین نفر چهارم گروه‌ها، به مرحله اول مسابقات صعود می‌کنند.

از ساعت 5:15 هم احسان حدادی در گروه A مرحله انتخابی ماده پرتاب دیسک به میدان می‌رود. 16 ورزشکار از جمله دانیل استاهل از سوئد شانس اول کسب مدال طلای مسابقات در همین گروه قرار دارند.

ورزشکاران با ثبت رکورد 66 متری، صعود خود از این مرحله را قطعی می‌کنند. در صورتی که ورزشکاری به این رکورد نرسید اما در میان 12 نفر برتر گروه قرار گرفت، این شانس را دارد که در صورت کسب رکورد بهتر در مقایسه با پرتابگران گروه B، به مرحله بالاتر برود.

حدادی در آخرین مسابقه خود روز 27 تیر 1400 در مسابقات باشگاهی ایران، دیسک را 57 متر و 47 سانتی‌متر پرتاب کرد. او که رکورد آسیا را در اختیار دارد، از مهر 98 تا همین مسابقات به دلایل مختلفی مثل ابتلا به کرونا و مصدومیت در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بود.

حسن تفتیان دیگر نماینده دو و میدانی ایران در المپیک توکیو است که باید صبح شنبه در مرحله اول 100 متر مردان به مصاف رقبای خود برود. هنوز گروه‌بندی این ماده اعلام نشده است.

مهدی پیرجهان هم قرار بود در دو 400 متر با مانع المپیک به میدان برود اما به دلیل ابتلا به کرونا این مسابقات را از دست داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها