اعتراض فرانسه به قوانین جدید قرنطینه انگلیس

طبق قانون جدید انگلیس شهروندان واکسینه شده اتحادیه اروپا به جز فرانسه می توانند بدون گذراندن دوران قرنطینه وارد انگلیس شوند. کلمنت بون، وزیر امور اروپایی فرانسه، گفت: این تصمیم تبعیض آمیز برای مردم فرانسه محسوب می شود.

اعتراض فرانسه به قوانین جدید قرنطینه انگلیس
کد خبر: 507885
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ ۰۸:۱۱:۰۷

اعتمادآنلاین| بعد از آنکه انگلیس شهروندان و مسافرین فرانسوی را مستثنا دیگر شهروندان اتحادیه اروپا واکسینه شده برای ورود به این کشور اعلام کرد، پاریس این اقدام لندن را تبعیض آمیز خواند.

به گزارش ایرنا، طبق قانون جدید انگلیس شهروندان واکسینه شده اتحادیه اروپا به جز فرانسه می توانند بدون گذراندن دوران قرنطینه وارد انگلیس شوند.

به دنبال تصمیم دولت انگلیس، "کلمنت بون" وزیر امور اروپایی فرانسه گفت: این تصمیم تبعیض آمیز برای مردم فرانسه محسوب می شود.

وی گفت: این یک تصمیم زیاده روی است و از نظر سیاست سلامت منطقی نیست و هیچ پایه ای در علم ندارد.

وزیر امور اروپایی فرانسه همچنین به سیاست های دولت آمریکا در قبال مسافران اروپایی پرداخت و اظهار تاسف کرد که مسافران اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته اند وارد ایالات متحده شوند در حالیکه گردشگران آمریکایی به راحتی تا زمانی که واکسینه شده یا آزمایش کووید منفی داشته باشند، می توانند به کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند.

بریتانیا به دلیل نگرانی لندن از حضور مداوم نوع بتا کرونا که گفته می شود در برابر واکسن ها مقاوم تر است، فرانسه را نسبت به دیگر کشورهای اروپایی متمایز کرده است.

سویه بتا کرونا که بی.1.351 نیز نامیده می‌شود، از سوی سازمان جهانی بهداشت «مایه نگرانی» اعلام شده است.

این سویه هم مثل سویه‌های آلفا، گاما، و دلتا، هم واگیردارتر و مضرتر از ویروس اصلی کووید-19 است، و هم مقاومت آن در مقابل واکسن بیشتر است.

دولت بریتانیا نگران است که مسافرانی از که فرانسه می‌آیند، شاید باعث پخش و شیوع بیشتر این گونه شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها