علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران:

حذف کمیسیون ماده 100 پاک کردن صورت مساله تخلفات ساختمانی است/ شهرداری‌ها موفق نبودند

علی اعطا گفت: حذف کردن کمیسیون ماده 100 به نوعی حذف کردن صورت مسئله تخلفات ساختمانی است، ما با این کار نمی‌توانیم جلوی تخلفات را بگیریم باید سراغ راه‌هایی برویم که تخلفات ساختمانی را کاهش دهد و باید نهادی وجود داشته باشد.

حذف کمیسیون ماده 100 پاک کردن صورت مساله تخلفات ساختمانی است/ شهرداری‌ها موفق نبودند
کد خبر: 507888
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۸ ۰۸:۲۲:۴۴

اعتمادآنلاین| علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به حذف کمیسیون ماده 100 و تبعات آن اظهار کرد: کمیسیون ماده 100 یک مرجع برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی است که در واقع از آن جلوگیری می‌کرد، ترکیب آن هم شامل یکی از قضات دادگستری، عضو شورای شهر و نماینده وزارت کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: تصور من این است که حذف کردن کمیسیون ماده 100 به نوعی حذف کردن صورت مسئله تخلفات ساختمانی است، ما با این کار نمی‌توانیم جلوی تخلفات را بگیریم باید سراغ راه‌هایی برویم که تخلفات ساختمانی را کاهش دهد و باید نهادی وجود داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: حجم پرونده‌های موجود در کمیسیون ماده 100 نشان دهنده این است که شهرداری‌ها در سراسر کشور در جلوگیری از تخلفات ساختمانی موفق نبودند که دلایلی دارد، اما پس از حذف چه کسی می‌خواهد به این نوع تخلفات رسیدگی کند؟

اعطا یادآور شد: ما باید سراغ روش‌هایی برویم که موثر باشد و تخلفات به خداقل برسد نه اینکه نهاد اصلی آن را حذف کنیم، به نظر من حذف کمیسیون ماده 100 صحبت دقیقی نیست مگر اینکه روش جایگزینی در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها