کد خبر: 508016
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

المپیک 2020| فاطمه کرم‌زاده و نجمه خدمتی به فینال نرسیدند/ ناکامی دختران ایران در تیراندازی با تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان المپیک

در پایان مرحله مقدماتی فنگ 50 متر سه وضعیت زنان نجمه خدمتی با رکورد 1165.52 در رده هجدهم ایستاد. فاطمه کرم زاده نیز با رکورد 1163.50 در رده بیست و دوم قرار گرفت.

المپیک 2020| فاطمه کرم‌زاده و نجمه خدمتی به فینال نرسیدند/ ناکامی دختران ایران در تیراندازی با تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان المپیک
کد خبر: 508016
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در مرحله مقدماتی تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان المپیک توکیو فاطمه کرم‌زاده و نجمه خدمتی به فینال نرسیدند.

به گزارش ایسنا، در هشتمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو مرحله مقدماتی تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان از ساعت 7.30 به وقت ایران آغاز شد. نجمه خدمتی و فاطمه کرم‌زاده دو نماینده ایران در این ماده بودند که در کنار 35 تیرانداز دیگر در خط آتش ایستادند.

در پایان مرحله مقدماتی سه وضعیت نجمه خدمتی با رکورد 1165.52 در رده هجدهم ایستاد. فاطمه کرم زاده نیز با رکورد 1163.50 در رده بیست و دوم قرار گرفت.

نجمه خدمتی: ناراحتم که نتوانستم افتخارآفرینی کنم

نجمه خدمتی

نجمه خدمتی پس از حذف از در مرحله مقدماتی تیراندازی با تفنگ 50 متر سه وضعیت بانوان بیان کرد:ما حتما باید با فشنگ تمرین کنیم تا لگد سلاح و وزش باد را کنترل کنیم و در نهایت بهترین عملکرد را داشته باشیم و به خاطر نداشتن تجربه، کارمان سخت شد. وقتی باد شروع شد کمی شرایط سخت و باعث شد تا ذهنی نیاز به آمادگی داشته باشم و باید ذهنی خودم را آماده می کردم.

او در پاسخ به این سوال که این مشکل یعنی همان داستان نداشتن فشنگ‌ها باعث شد در عملکردت تاثیر بگذارد، عنوان کرد: اگر متوجه شده باشید سطح رکوردها بالا بود و تمام فینالیست‌ها قدرتمندی هایی هستند که هر روز با فشنگ تمرین و در مهد تیراندازی کار خود را دنبال می کنند.کشورهای امریکا و آلمان نمونه از این دست بودند.از آسیا فکر نمی کنم کسی وارد فینال شده باشد.

وی افزود: خودم شش نمره اختلاف داشتم اما تمام تلاشم را کردم و از این بیشتر ناراحت هستم که برخی تیرهایم با بدشانسی از دست رفت. تیرهایم 9.9 می‌خورد که اگر 10 می‌خورد رنکینگم بالاتر می رفت و می توانستم به فینال برسم.

خدمتی تاکید کرد: در کل رشته اصلی من تفنگ بادی است و همه افتخاراتم در این رشته هست. همه مردم در جریان هستند اما به تشخیص فدراسیون دو هفته قبل از اعزام من را در تیم تفنگ بادی قرار ندادند که دلیلش را انتخابی و افت اعلام کردند اما می‌توانستند با توجه به تجربه و افتخار آفرینی که داشتم من را انتخاب کنند.

این بانوی تیرانداز تصریح کرد: من همه تمرکزم روی تفنگ بادی بود. دو هفته قبل از المپیک بهم ریختم ولی امیدوارم روز به روز شرایطم بهتر شود.

وی که بعد از گفتن این جملات به شدت متاثر شده بود گریه کرد و در واکنش به اینکه مردم قدرشناس هستند و نباید گریه کند، با بغض و گریه گفت: ناراحتم چون دوست داشتم برای مردم کشورم مثل همیشه افتخار آفرینی کنم.

کرم‌زاده: رکوردم را می‌زدم فینالیست می‌شدم

فاطمه کرم‌زاده

فاطمه کرم‌زاده پس از حذف در مرحله مقدماتی رشته تیراندازی با تفنگ 50 متر سه وضعیت بانوان المپیک 2020 توکیو عنوان کرد: رکوردم زیاد جالب نبود. به خاطر شرایط آب و هوایی و اینکه تمرینات‌مان خیلی زیاد نبود مشکلاتی به وجود آمد.

وی ادامه داد: ما در تمرینات مرکز را هدف نمی‌گیریم و تیر را به خارج از مرکز می‌زنیم تا باد تاثیرش را روی تیر بگذارد و تیر به مرکز بخورد. به دلیل تمرینات کم کار ما کمی سخت است.

کرم‌زاده عنوان کرد: با وجود این شرایط من خیلی راضی بودم. در وضعیت درازکش عالی تیر زدم، حتی در تمرینات نیز اینگونه تیر نزده بودم.

تیرانداز کشورمان اظهار داشت: در وضعیت ایستاده مثل همیشه بودم اما در وضعیت نشسته خوب ظاهر نشدم و بیش از 10 نمره نسبت به رکورد خودم کمتر زدم. اگر رکورد خودم را می‌زدم قطعا فینالیست می‌شدم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها